• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

۳۰۰ دشت کشور با بحران آب مواجه است

  • کد خبر : 16052
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
۳۰۰ دشت کشور با بحران آب مواجه است

معاون سازمان محیط زیست کشور گفت: اکنون ۳۰۰ دشت کشور بحران آب دارد و ریزگردها از سوریه، عراق و عربستان با پهنای ۲۰۰ کیلومتر و ارتفاع هشت کیلومتر وارد کشور می‌شود. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، سید محمد مجابی امروز سه شنبه در همایش تجلیل از محیط‌بانان استان البرز اظهار کرد: […]

معاون سازمان محیط زیست کشور گفت: اکنون ۳۰۰ دشت کشور بحران آب دارد و ریزگردها از سوریه، عراق و عربستان با پهنای ۲۰۰ کیلومتر و ارتفاع هشت کیلومتر وارد کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، سید محمد مجابی امروز سه شنبه در همایش تجلیل از محیط‌بانان استان البرز اظهار کرد: محیط‌بانان بهترین اکولوژیست‌های منطقه محسوب می‌شوند چون اشراف خاصی بر حوزه تخصصی منابع طبیعی دارند.
وی  با اشاره به اینکه محیط‌بانانی که در فرایند دفاع از عرصه‌های طبیعی جان خود را از دست می‌دهند شهید محسوب می‌شوند، افزود: درحال حاضرمحیط بانانی که در دفاع از عرصه های طبیعی  کشور جانشان را نثار می کنند شهید و مجروحان نیز جانباز محسوب می‌شوند.
مجابی گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر مردم به جایگاه واقعی محیط‌بانان پی برده‌اند و با احترام خاصی با آنها برخورد می‌کنند.
وی اضافه کرد: در میان برنامه دولت‌ها، تنها دولت یازدهم اشاره صریح به بحث محیط زیست داشته؛ به طوری که رئیس جمهوری قبل از انتخابات در برنامه تنظیم شده فصلی به محیط زیست و حوزه محیط بانان اختصاص داده است.
مجابی گفت: سه سال از دولت یازدهم می‌گذرد و طی این مدت اقدامات موثری برای ارتقای جایگاه محیط زیست در کشور صورت گرفته است.
معاون سازمان محیط زیست تصریح کرد: تا قبل از دولت یازدهم تنها ۲۳۰۰  پست محیطبانی در کشور وجود داشت ولی طی سه سال گذشته این تعداد سه برابر شده است.
وی تاکید کرد: با افزایش تعداد محیط‌بانی‌های کشوردر برنامه ششم توسعه باید برای استخدام محیط‌بانان توجه لازم صورت گیرد.
مجابی اضافه کرد: بر اساس ابلاغ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دستورالعمل خدمتی محیط‌بانان ابلاغ شد که نخستین اثر آن حمایت از نیروهای مسلح برای این قشر خدوم بود که موافقت برای گرفتن سهمیه سرباز از جمله این حمایت‌ها است.
وی خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست امریه داشت، ولی سهمیه سرباز نداشت که با این ابلاغیه این موضوع به سامان می‌رسد.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست افزود: تبدیل وضعیت ۵۰۰ محیط‌بان نیز از برنامه‌هایی است که امسال در دستور کار قرارگرفته است.
مجابی گفت: پیگیری سختی کار محیط‌بانان و اجرای آن برای تمام افراد این قشر در دستور کار است و در سازمان محیط زیست و مدیریت و برنامه‌ریزی در حال پیگیری است.
وی اضافه کرد: حمایت‌های قانونی برای محیط بانان از دیگر موضوعات مهم برای این قشر زحمت کش به شمار می‌رود که در ابتدای دولت یازدهم اقدامات موثری دراین زمینه صورت گرفته است.
مجابی گفت: از دیگر اقدامات موثر دولت، اقدام صحیح وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای منع فروش سلاح به افراد است.
وی اضافه کرد: با توجه به تعدی و جرأت متخلفان برای شلیک به محیط‌بانان، برای حمایت آنان پیش نویس لایحه‌ای تنظیم و در سرفصل‌های مختلف به دولت تقدیم شد که با کلیات آن در کمیسیون اجتماعی دولت موافقت شد و درمراحل بعدی پیگیری می‌شود.
مجابی یادآورشد: براساس دستور العمل ستاد کل نیروهای مسلح محیط‌بانان مشمول قانون خدمات کشوری هستند و سایر پرداخت‌ها نظیر نوبت کاری برای محیط بانان پیشنهاد شده که در دستور کار دولت است.
وی در ادامه به ضرورت آموزش برای محیط بانان اشاره کرد و افزود: گرچه دولت درسال‌های اخیر با بحران منابع مالی مواجه بوده اما با توجه به اهمیت آموزش برای محیط بانان این امر نیز مورد توجه قرار گرفته و ۱۵۰۰ محیط‌بان دوره آموزشی طی کرده‌اند و تا پایان سال ۹۵ هیچ محیط بانی بدون آموزش نخواهد بود.
معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: بحران محیط زیستی دارای اهمیت است و بر این اساس مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی محیط زیست را ابلاغ داشتند.
وی گفت: سیاست‌های کلان به خوبی دیده شده اما در پایین دست آنچه که در کلان دیده شده به خوبی اجرا نمی‌شود.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست در پایان تاکید کرد: اکنون ۳۰۰ دشت کشور بحران آب دارد و ریزگردها از سوریه، عراق و عربستان با پهنای ۲۰۰ کیلومتر و ارتفاع هشت کیلومتر وارد کشور می‌شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=16052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.