• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

وزیر نیرو: ۳۵۰ مجتمع آبرسانی روستایی امسال در کشور به بهره برداری می رسد

  • کد خبر : 15941
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
وزیر نیرو: ۳۵۰ مجتمع آبرسانی روستایی امسال در کشور به بهره برداری می رسد

وزیر نیرو از توافق این وزارتخانه با سازمان برنامه و بودجه برای اولویت بندی ساخت ۸۱۱ مجتمع آبرسانی روستایی در سراسر کشور خبرداد و گفت: از این تعداد ۳۵۰ مجتمع تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری می رسد. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از ایرنا، حمید چیت چیان عصر چهارشنبه […]

وزیر نیرو از توافق این وزارتخانه با سازمان برنامه و بودجه برای اولویت بندی ساخت ۸۱۱ مجتمع آبرسانی روستایی در سراسر کشور خبرداد و گفت: از این تعداد ۳۵۰ مجتمع تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری می رسد.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از ایرنا، حمید چیت چیان عصر چهارشنبه در آیین افتتاح تصفیه خانه و شبکه جمع آوری خطوط انتقال فاضلاب شهرستان شهریار و بهره برداری همزمان از ۲۵۲ طرح آبرسانی روستایی در ۱۴ استان کشور افزود: با بهره برداری از این مجتمع های آبرسانی ۲٫۵ میلیون نفر از شهروندان کشور زیر پوشش خدمات بهینه شبکه آب شرب سالم و بهداشتی قرار می گیرند.
وی با اشاره به اینکه امروز ۲۵ مجتمع آبرسانی روستایی در چهار استان آذربایجان شرقی، لرستان، فارس و تهران به طور همزمان به بهره برداری رسید تصریح کرد: هر مجتمع آبرسانی روستایی تا ۲۵روستا را تحت پوشش خود قرار می دهد.
چیت چیان به آغاز طرح آبرسانی به ۴۲ تک روستا همزمان با افتتاح این پروژه ها اشاره و اظهار کرد: در مجموع امروز ۱۳۵هزار نفر از ساکنان روستاهای کشور از شبکه آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

* اجرای پنج هزار و ۱۰۰ کیلومتر خطوط آب و فاضلاب تا پایان سال ۹۵ در استان تهران
وزیر نیرو همچنین با اشاره به اینکه در سال ۹۲ بودجه متمرکزی برای اجرای طرح های آبرسانی روستایی وجود نداشت و این پروژه ها از محل اعتبارات استانی اجرا می شد گفت: در سال ۹۳ با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس شورای اسلامی دو هزار میلیارد ریال اعتبار به این امر اختصاص داده شد.
وی اعتبار داده شده برای اجرای طرح های آبرسانی در سال ۹۵ را ۲۰هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: از این میزان ۱۵هزار میلیارد ریال مربوط به منابع صندوق توسعه ملی است که کل مبلغ برای شرکت های اجرا کننده به طور کامل واریز شده است.
وزیر نیرو نخستین و مهم ترین هدف از اجرای طرح های فاضلاب را کمک به حفظ و تامین سلامت عمومی مردم ذکر کرد و گفت: جلوگیری از نابودی منابع آب و خاک کشور و کمک به حفظ محیط زیست از دیگر اهداف اصلی اجرای این طرح ها محسوب می شود.
چیت چیان تصریح کرد: در سال های گذشته در بسیاری از شهرهای کشور پساب و فاضلاب تولیدی از طریق چاهها در زمین جذب می شد که همین امر آلودگی منابع آبی زیر زمینی منطقه را در پی داشت.
وی گفت: با اجرای طرح های فاضلاب می توان از پساب تصفیه شده در مصارف صنعتی، فضای سبز، کشاورزی و بسیاری از موارد استفاده کرد.
وزیر نیرو در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساخت تصفیه خانه ها و شبکه خطوط فاضلاب در استان تهران تصریح کرد: تا پایان سال ۹۵ در مجموع پنج هزار و ۱۰۰کیلومتر شبکه آب و فاضلاب با سرمایه گذاری ۶۰هزار میلیارد ریال در این استان اجرا می شود.
وی ابراز امیدواری کرد: از امروز تا پایان سال هردو ماه یکبار یک تصفیه خانه فاضلاب جدید در استان تهران به بهره برداری برسد.

* انعقاد قرارداد ۲۲ پروژه آبفا جدید به ارزش ۱۰هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در هفته آینده
وزیر نیرو از امضای قرارداد ۲۲ پروژه طرح های آب و فاضلاب با مشارکت بخش خصوصی و دولت به ارزشی بالغ ۱۰هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در روز شنبه (۱۶ مرداد) خبر داد و گفت: قرارداد ۱۴۰ پروژه دیگر نیز به ارزش ۱۰هزار میلیارد ریال تا پایان سال امضا می شود.
چیت چیان تاکید کرد: سعی ما براین است در اجرای این پروژه ها اتکا به اعتبارات دولتی به حداقل ممکن برسد.
وی یادآور شد: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تا کنون ۱۴۵ پروژه به صورت مشارکت دولت و بخش خصوصی به ارزش تقریبی ۵۵ هزار میلیارد ریال اجرا شده که ۵۰درصد آنها به بهره برداری رسیده است.
طرح آبرسانی به ۲۵۲ روستای کشور (۱۴ استان) و تصفیه خانه فاضلاب و بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی شهریار روز چهارشنبه طی آئینی با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر نیرو و استاندار تهران در شهرستان شهریار به بهره برداری رسید.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=15941

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.