• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

امحای ۶ هکتار از زمین های زیرکشت با آب های آلوده در شهرری

  • کد خبر : 15865
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
امحای ۶ هکتار از زمین های زیرکشت با آب های آلوده در شهرری

۶ هکتار از زمین های زیر کشت سبزیجات و محصولات تازه مصرف در شهرری که با آب های آلوده و ناسالم سیراب می شدند با حضور مسئولان اجرایی و قضایی امحا شدند. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، امحای این زمین ها روز یکشنبه با حضور جمالی پور فرماندار شهرستان ری، تمهیدی معاون […]

۶ هکتار از زمین های زیر کشت سبزیجات و محصولات تازه مصرف در شهرری که با آب های آلوده و ناسالم سیراب می شدند با حضور مسئولان اجرایی و قضایی امحا شدند.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، امحای این زمین ها روز یکشنبه با حضور جمالی پور فرماندار شهرستان ری، تمهیدی معاون سیاسی امنیتی فرماندار، روسای ادارت مرتبط از جمله بهداشت و درمان و جهادکشاورزی و نمایندگان دستگاه های انتظامی و قضایی و همچنین رسانه های گروهی صورت گرفت.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در حاشیه این اقدام که با دستور قضایی دادگستری کهریزک انجام شد گفت: این اقدام در پی پیگیری و خواست اداره بهداشت و درمان شهرستان ری صورت برای حفظ سلامتی بهداشت و تغذیه مردم صورت گرفت.
فاطمه تاجیک گفت: فعالیت های کشاورزی با آب های ناسالم و غیربهداشتی علاوه بر اینکه برای بهداشت مصرف کنندگان محصولات ضرر زیادی دارد برای کشاورزان و کارگران شاغل در این زمین ها نیز ضرر دارد.
وی ادامه داد: سبزیجات به عمل آمده با این آب ها انواع بیماری ها را ایجاد کرده و به خاطر انتقال فلزات سنگین از طریق آنها افراد مصرف کننده به انواع سرطان ها مبتلا می شوند.
تاجیک گفت: از نظر قوانین اداره بهداشت، آبیاری با آب فاضلاب و ناسالم برای هر محصول کشاورزی غیرقانونی و جرم است افزود: اداره بهداشت شهرستان ری با کشت سبزی و صیفی جات با آب های ناسالم به شدت برخورد کرده و با متخلفین بر اساس اصول قانونی و قضایی برخورد می کند.
وی گفت: خوشبختانه میزان سطح زیرکشت آب های آلوده با پیگیری این اداره و سایر دلسوزان از ۷۰ هکتار به حدود ۶ هکتار رسیده است که با آن نیز برخورد جدی صورت میگیرد.
تاجیک با بیان اینکه گندم کاری، جوکاری و کاشت ذرت با آب های آلوده نیز اشکال داشته و غیرقانونی است گفت: به لحاظ مشکل کشاورزان در تامین آب مورد نیاز فعلا برخورد با این تخلف در اولویت نیست اما به مرور از این اقدام نیز باید جلوگیری کرد.
وی گفت: در زمان آغاز مسئولیت بنده حدود ۱۰۰هکتار برنج کاری در فیروز آباد با آب های آلوده نیز به طور کامل جلوگیری شد و امروز چیزی به نام کشت برنج با آب های آلوده و ناسالم نداریم.
تاجیک با بیان اینکه مشکل تامین آب و جلوگیری از استفاده از آب های ناسالم و فاضلاب باید به صورت ریشه ای حل شود خواستار تشریک مساعی نهادهای مرتبط با این قضیه و مخصوصا مشارکت شهرداری تهران برای رفع اساسی این مشکل شد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=15865

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.