• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7

۷۵ هزار هکتار زمین در سطح کشور جنگل کاری می شود

  • کد خبر : 15822
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
۷۵ هزار هکتار زمین در سطح کشور جنگل کاری می شود

معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: امسال ۷۵ هزار هکتار زمین در سطح کشور عملیات جنگل کاری انجام خواهد شد. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا خداکرم جلالی روز دوشنبه در حاشیه دیدار از طرح جنگل کاری در دامنه جنوبی البرز در شمال تهران افزود: این […]

معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: امسال ۷۵ هزار هکتار زمین در سطح کشور عملیات جنگل کاری انجام خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا خداکرم جلالی روز دوشنبه در حاشیه دیدار از طرح جنگل کاری در دامنه جنوبی البرز در شمال تهران افزود: این اقدام با توجه به رویکرد این سازمان در خصوص مشارکت مردم در توسعه جنگل کاری و پوشش گیاهی نقاط مختلف کشور صورت خواهد گرفت،
وی گفت: در راستای توسعه پوشش گیاهی استان تهران تاکنون ۱۷هزار و ۵۰۰ هکتار از ارتفاعات شمال تهران عملیات جنگل کاری صورت گرفته است.
جلالی خاطرنشان کرد: این اقدام با همکاری و مشارکت خوب سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری و شهرداری های مناطق یک، دو، سه، چهار، پنج و ۲۲ تهران انجام شده که بر اساس مطالعات صورت گرفته شش هزار هکتار دیگر از دامنه جنوبی البرز مستعد جنگل کاری است که امیدواریم با تأمین اعتبار به موقع تا سه سال آینده انجام شود.
جلالی با بیان اینکه اجرای طرح کمربند سبز شهر تهران از برنامه ها و اولویت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور است افزود: اجرای طرح جنگل کاری دامنه جنوبی البرز از لحاظ زیست محیطی و اکولوژیکی بسیار حائز اهمیت است.
به گفته وی با اجرای این طرح جنگل کاری علاوه بر افزایش زیبائی محیط، تولید اکسیژن و تلطیف هوا در حفظ آب، خاک و جلوگیری از سیل تأثیر بسزائی داشته و مانع از توسعه شهر در این مناطق شده و عاملی برای جلوگیری از زمین خواری و تعرض به عرصه های منابع طبیعی بشمار می آید.
طرح جنگل کاری دامنه جنوبی البرز در ارتفاعات شمالی تهران از جمله ارتفاعات دارآباد، سوهانک، تلو، کن و سایر ارتفاعات شمالی تهران را پوشش می دهد.
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در قالب این طرح برنامه هایی در قالب عملیات های آبخیزداری و احیاء مراتع دارد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=15822

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.