• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2

برپایی نشست محیط زیست شهری در اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ۲۰۱۶

  • کد خبر : 15749
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
برپایی نشست محیط زیست شهری در اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ۲۰۱۶

نشست تخصصی محیط زیست شهری با محورمدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرها در حاشیه اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ۲۰۱۶ در روزهای ۳۰ و ۳۱ تیرماه امسال در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار می شود. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از دبیرخانه اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ۲۰۱۶، سرپرست پژوهشکده محیط زیست […]

نشست تخصصی محیط زیست شهری با محورمدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرها در حاشیه اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ۲۰۱۶ در روزهای ۳۰ و ۳۱ تیرماه امسال در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار می شود.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از دبیرخانه اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ۲۰۱۶، سرپرست پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام این خبر گفت: این نشست تخصصی در چندین محور اصلی شامل ارزیابی اثرات زیست محیطی و مهندسی محیط زیست در شهرها، فضای سبز و محیط زیست شهری، شهرنشینی و اثرات زیست محیطی آن، مسائل محیط زیست کلان شهرها، کنترل آلاینده های محیط زیست در شهرها و ایمنی، بهداشت و محیط زیست شهری برگزار می شود.
دکتر ‘علیرضا مصداقی نیا’ که خود از اعضای پنل تخصصی محیط زیست شهری در اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ۲۰۱۶ است، دکتر ‘سیمین ناصری’، دکتر ‘امیرحسین محوی’، دکتر ‘کاظم ندافی’ و دکتر ‘مسعود یونسیان’ که به ترتیب روسای مراکز تحقیقات کیفیت آب، مواد زائد جامد و آلودگی هوا و مدیرگروه روش شناسی وتحلیل اطلاعات پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند را به عنوان دیگر اعضای این پنل معرفی کرد.
وی توسعه شهرنشینی را یکی از مسائل مهم زیست محیطی دانست و افزود: توسعه چشمگیر شهرنشینی همراه با توسعه شهرها از نظر جمعیت و مساحت و به وجود آمدن کلان شهرها موجب ایجاد بافت ها، ترکیب های مختلف شهری، عوامل ارتباطی و اقتصادی پیچیده ای شده است و تاثیر انسان بر محیط زیست به طور روز افزون از آثار حیات شهری ناشی می شود که این خود ناشی از رشد جمعیت شهرنشین و شهرنشینی بدون برنامه ریزی صحیح است.
مصداقی نیا ادامه داد: اگرچه شهرنشینی دارای اثرات مثبت اقتصادی و اجتماعی است ولی خود متقابلا به مشکلات و معضلاتی برای ساکنان شهرها دامن زده است که می توان آنها را به عنوان مشکلات شهرنشینی در عصر حاضر به حساب آورد.
سرپرست پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران به وضعیت محیط زیست جهان در دو دهه گذشته اشاره کرد و گفت: علیرغم حساسیت های اخیر در زمینه محیط زیست نه تنها اثرات مخرب انسانی کاهش نیافته بلکه مسائل حاد و دشواری مانند آلودگی شدید جوی، نازک شدن لایه ازن، تشدید پدیده گلخانه ای و اثرات متعدد ناشی از این پدیده ها مطرح شده است.
وی ادامه داد: در این میان شهرها نیز به عنوان مراکز جذب جمعیت با مسائل و مشکلات متعدد و مختلف زیست محیطی مانند آلودگی هوا، صدا، پسماندها و آلودگی منابع آبی روبرو هستند که این امر خود منجر به گسترش و افزایش شدت فشارهای وارده بر محیط زیست شده و موجب تخریب منابع و کاهش فضاهای طبیعی و افزایش نیاز شهروندان به محیط زیستی سالم تر شده است.
به اعتقاد مصداقی نیا، شهرداری ها به عنوان برنامه ریزان و مدیران محلی با شرایط جدیدی مانند افزایش آلودگی ها و تخریب محیط زیست و مسائلی از این دست روبه رو هستند بنابراین نقش مدیران و برنامه ریزان شهری تنها تعیین کاربری های اراضی و برنامه ریزی فضایی نخواهد بود، بلکه یکی از اصلی ترین و مهمترین وظایف آنان، برنامه ریزی در جهت توسعه پایدار شهری است.
وی اهمیت برگزاری اجلاس جهانی شوراها و شهرداران را یادآور شد و گفت: در این اجلاس اعضای شورای اسلامی شهرها و شهرداران سراسر کشور، روسای شوراهای شهر و شهرداران بسیاری از کشورها شرکت خواهند داشت و در این اجلاس پنل های تخصصی با مشارکت صاحبنظران و متخصصان زمینه های مختلف محیط زیست و مسائل شهری با هدف افزایش آگاهی و توانمندی شرکت کنندگان برقرار خواهد شد.
سرپرست پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: اجلاس جهانی شوراها و شهرداران در طرحی ۵ ساله برنامه ریزی شده است که بعد از برگزاری نخستین اجلاس به میزبانی تهران، در فاصله سالهای میلادی ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰، به ترتیب با محوریت گردشگری، محیط زیست شهری، مدیریت بحران و شهر هوشمند برگزار خواهد شد.
مصداقی نیا ابراز امیدواری کرد برگزاری این اجلاس بتواند به مسئولان و مدیران شهری، اعضای شورا اسلامی شهرها و شهرداران در توسعه مدیریت شهری و ارائه راهکارهای تخصصی و کارآمد معضلات محیط زیست شهری کمک کند.
علاقمندان به کسب اطلاعات تکمیلی درخصوص نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ۲۰۱۶ می توانند به پایگاه اینترنتی اجلاس به نشانی www.tnsi.ir مراجعه و یا با شماره تلفن های ۴-۳۳۶۹۹۰۹۳-۰۲۱و ۹-۳۶۶۲۱۳۱۸-۰۲۱ تماس برقرار کنند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=15749

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.