• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

محیط ‌بانان و جنگل‌بانان در خط مقدم دفاع از سرمایه‌های طبیعی و شکننده کشور قرار دارند

  • کد خبر : 15614
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۵ - ۹:۳۶
محیط ‌بانان و جنگل‌بانان در خط مقدم دفاع از سرمایه‌های طبیعی و شکننده کشور قرار دارند

رییس جمهوری در پیامی با تسلیت شهادت «محمد دهقانی»، «پرویز هرمزی» و «منوچهر شجاعیان»، سه محیط بان شجاع و فداکار در درگیری با شکارچیان متخلف، تصریح کرد که شهادت این محیط‌بانان خط مقدم دفاع از سرمایه‌های طبیعی و شکننده کشور، تاکیدی بر ضرورت‌ مقابله با تخریبگران و مهاجمان به محیط زیست است. به گزارش خبرگزاری […]

رییس جمهوری در پیامی با تسلیت شهادت «محمد دهقانی»، «پرویز هرمزی» و «منوچهر شجاعیان»، سه محیط بان شجاع و فداکار در درگیری با شکارچیان متخلف، تصریح کرد که شهادت این محیط‌بانان خط مقدم دفاع از سرمایه‌های طبیعی و شکننده کشور، تاکیدی بر ضرورت‌ مقابله با تخریبگران و مهاجمان به محیط زیست است.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی که روز دوشنبه توسط معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست در بندرعباس و در مراسم تشییع پیکرهای دو تن از این شهیدان قرائت شد ، به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
شهادت سه محیط بان شجاع و فداکار «محمد دهقانی»، «پرویز هرمزی» و «منوچهر شجاعیان» در درگیری با شکارچیان متخلف، خبری تأسف‌آمیز و اندوهبار است که یک بار دیگر ضرورت‌ها را برای مقابله با تخریبگران و مهاجمان به محیط زیست کشور هشدار داده و گوشزد می‌کند.
محیط‌بانان و جنگل‌بانان عزیز ما که امروز در خط مقدم دفاع از سرمایه‌های طبیعی و شکننده کشور قرار دارند، متأسفانه آماج افراد و گروه‌هایی قرار می‌گیرند که جز مطامع خود نمی‌بینند و این راه، مسیر درست مدافعان حقوق ملت‌هاست، مدافعانی که این بار در دفاع از موهبات الهی و ایستادگی بر سر عهد خویش با مردم، جانشان را فدا کردند. مدافعانی که حیات و زندگی را برای مردم‌شان پاس می‌دارند، حتی اگر به قیمت جانشان تمام شود.
ضمن تقدیر از نیروی انتظامی که با دقت و سرعت ضاربین مجرم را شناسایی و بازداشت کرده است؛ شهادت این محیط بانان رشید را به ملت ایران، بویژه مردمان خونگرم و صبور استان‌های هرمزگان و فارس تسلیت می‌گویم و برای خانواده و بازماندگانشان از درگاه خداوند متعال طلب صبر و اجر می‌نمایم.
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

روز سوم تیرماه دو محیط بان منطقه حفاظت شده گنو به نام های «محمد دهقانی» و «پرویز هرمزی» در ارتفاعات استان هرمزگان در درگیری مسلحانه به شهادت رسیدند.
منوچهر شجاعیان محیط بان سوم، محیط‌ بان جوان پارک ملی «بموی» شیراز نیز که بعدازظهر روز جمعه توسط شکارچیان متخلف از ناحیه قفسه سینه و گلو مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود بامداد روز شنبه به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان رجایی شیراز به شهادت رسید.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=15614

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.