• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

امسال مشکل اسناد ۲۰۰هزار هکتار زمین های کشاورزی ملی برطرف می شود

  • کد خبر : 15259
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
امسال مشکل اسناد ۲۰۰هزار هکتار زمین های کشاورزی ملی برطرف می شود

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: طبق برنامه می خواهیم تا پایان امسال زمینه رفع مشکل اسناد تداخلات بیش از ۲۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزان از اراضی ملی را برطرف و اسناد آنها را صادر کنیم. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از وزارت جهاد کشاورزی، «قباد افشار» در گردهمایی دو روزه قوانین و […]

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: طبق برنامه می خواهیم تا پایان امسال زمینه رفع مشکل اسناد تداخلات بیش از ۲۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزان از اراضی ملی را برطرف و اسناد آنها را صادر کنیم.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از وزارت جهاد کشاورزی، «قباد افشار» در گردهمایی دو روزه قوانین و مقررات رفع تداخلات در اراضی ملی، دولتی و مستثنیات، با بیان اینکه حفظ حقوق متقابل مردم و دولت به ‌ویژه حقوق مالکیتی کشاورزان از جمله مهم‌ترین وظایف سازمان امور اراضی کشور است افزود: سال گذشته ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزان رفع تداخل شد.

** اختلافات مالکیتی کشاورزان و دولت پس از ۵۰ سال حل می شود
خلیل آقایی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی نیز در این رابطه گفت: دولت و وزارت جهاد کشاورزی مصمم اند، اختلافات مالکیتی بین کشاورزان و دولت و تداخلات اراضی ملی و مستثنیات را که پیشینه ۵۰ ساله دارد به‌سرعت و درون وزارتخانه برطرف کنند تا مراجعه به مراجع قضایی و دادگاه ها کاهش یابد.
بنابراین گزارش، در این گردهمایی دو روزه قوانین و مقررات رفع تداخلات در اراضی ملی،‌ دولتی و مستثنیات، تشریح قوانین و مقررات منابع ملی و حقوقی مرتبط با رفع تداخلات، بررسی عملکرد واگذاری در اراضی شیبدار و موارد مربوط به کاداستر (نقشه برداری) اراضی کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
همچنین ارائه گزارش اقدامات رفع تداخلات انجام شده توسط استان ها، ارائه مطالب مرتبط با قانون حفظ کاربری اراضی، زراعی و باغ ها از دیگر موارد مطرح شده در این گردهمایی بود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=15259

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.