• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2

بازدید هیأتی از شورای بین المللی زیتون از رودبار

  • کد خبر : 15208
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
بازدید هیأتی از شورای بین المللی زیتون از رودبار

هیأتی از اعضای شورای بین المللی زیتون روز شنبه از باغ های زیتون شهرستان رودبار استان گیلان بازدید کردند. عبدالطیف قدیرا مدیر اجرایی شورای بین المللی زیتون ( International Olive Council)، اندرقندوز مسئول ترویج شورای بین المللی زیتون، آنجلا ملچ رئیس مرکز تحقیقات زیتون کردووا در اسپانیا و رئیس کلکسیون بین المللی زیتون از اعضای […]

هیأتی از اعضای شورای بین المللی زیتون روز شنبه از باغ های زیتون شهرستان رودبار استان گیلان بازدید کردند.
عبدالطیف قدیرا مدیر اجرایی شورای بین المللی زیتون ( International Olive Council)، اندرقندوز مسئول ترویج شورای بین المللی زیتون، آنجلا ملچ رئیس مرکز تحقیقات زیتون کردووا در اسپانیا و رئیس کلکسیون بین المللی زیتون از اعضای این شورا هستند که پیش از سفر به گیلان، از باغ های زیتون و مراکز تحقیقاتی زیتون استان های زنجان و قزوین نیز بازدید کرده بودند.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ در این سفر جهانگیر عرب قائم مقام معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی و محمد رمضانی ملک رودی مشاور معاون وزیر و مدیرکل دفتر توسعه زیتون وزارت جهاد کشاورزی، مسئولان سازمان جهاد کشاورزی گیلان، زنجان و قزوین و فرماندار رودبار این گروه را همراهی می کنند.
همچنین اعضای کمیته مشورتی شورای بین المللی زیتون شامل کشورهای مختلف از جمله سه عضو از بخش خصوصی و یک نفر گیلانی در سفر حضور دارند.
مشاور معاون وزیر و مدیرکل دفتر توسعه زیتون وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از باغ های زیتون شهرستان رودبار گفت: این هیأت به منظور آشنایی با باغ های زیتون و فناوری های ایران در بخش تولید و فرآوری زیتون و کمک به ارتقای سطح دانش فنی به ایران سفر کرده اند.
محمد رمضانی ملک رودی افزود: کشت متراکم زیتون، ارقام جدید و پر محصول باغ های قدیمی، ایستگاه تحقیقات زیتون رودبار، آزمایشگاه شیمی ، ارزیابی حسی روغن و باغ کلکسیون علی آباد رودبار از جمله مراکز بازدید این گروه است.
وی خاطرنشان کرد: هدف از این بازدید، بررسی وضعیت توسعه باغ های زیتون و تعیین نیازهای فناورانه کشور به منظور کمک شورای بین المللی زیتون (IOC) به ارتقای دانش فنی در قالب ارایه بورس تحصیلی و برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی در کشورهای پیشرفته است.
رمضانی ملک رودی بررسی وضعیت کلکسیون ارقام زیتون منطقه و کمک به تکمیل این کلکسیون در داخل کشور را از دیگر اهداف این بازدید ذکر کرد.
وی با اشاره به همراهی این هیات توسط اعضای کمیته مشورتی این شورا گفت: اولین جلسه کمیته مشورتی هفته قبل در ایران تشکیل شد و این گروه مشورتی مشکلات بخش خصوصی زیتون اعم از تولید، فرآوری ، بسته بندی و بازاریابی را بررسی می کنند و برای بهبود وضعیت تولید پیشنهاداتی را به شورای بین المللی ارائه می دهند.
مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: کشاورزی زیتون ایران در حال گسترش و پیشرفت است و نیاز است که به دلیل شورتر شدن آب در جهان و تغییرات آب و هوایی از طریق این شورای بین المللی، از تجربه کشورهای پیشرفته در زمینه تولید ارقام مقاوم به شوری استفاده شود تا این شورا بتواند به توسعه باغ های کشت زیتون کمک کند.
سطح باغات زیتون کشور در ۲۶ استان، حدود یکصد هزار هکتار است که هشت هزار و ۵۰۰ هکتار آن در شهرستان رودبار واقع در جنوب استان گیلان قرار دارد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=15208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.