• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
1

تأمین سموم مورد نیاز کشاورزان تحت نظارت جهاد کشاورزی انجام می شود

  • کد خبر : 15188
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
تأمین سموم مورد نیاز کشاورزان تحت نظارت جهاد کشاورزی انجام می شود

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم با اشاره به آغاز فصل سم پاشی باغات گفت: سموم مورد نیاز باغات تحت نظارت جهاد کشاورزی به تراکتورداران تحویل داده می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، احمد تیموری با اشاره به اینکه آفات باغات سمیرم در سال زراعی فعلی قابل نمود نیست، اظهار داشت: امسال […]

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم با اشاره به آغاز فصل سم پاشی باغات گفت: سموم مورد نیاز باغات تحت نظارت جهاد کشاورزی به تراکتورداران تحویل داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، احمد تیموری با اشاره به اینکه آفات باغات سمیرم در سال زراعی فعلی قابل نمود نیست، اظهار داشت: امسال به منظور شناسائی و کنترل آفات باغات و مزارع شهرستان سمیرم تعداد یازده کارشناس در سطح سه هزار هکتار انجام وظیفه می‌کنند.

وی افزود: امسال فعالیت واحد حفظ نباتات اداره جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم نیز فعال است و در صورت نیاز و به منظور سرکشی گسترده‌تر از مزارع و باغات سمیرم از همکاران استانی نیز استفاده خواهد شد.

وی بیان داشت:  همکاران شهرستانی و استانی علاوه بر سرکشی مزراع و باغات تحت پوشش طرح، سرکشی مساحت غیر از برنامه تحت پوشش را نیز در دستور کارشان قرار می‌دهند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم از بروز خسارت ناشی از سن گندم در شهر کمه و ونک خبر داد و با بیان اینکه این خسارت سطحی معادل دو تا سه هزار هکتار را شامل شد، تصریح کرد: برای کشاورزان سموم مورد نیاز کنترل آفات نیز به میزان پانصد تا ششصد لیتر تأمین شد.

وی از آغاز عملیات سم‌پاشی مزارع روستای مورک شهرستان سمیرم خبر داد و متذکر شد: مقرر شد عملیات تأمین سم کنترل آفات با نظارت اداره جهاد کشاورزی سمیرم به تراکتورداران داده شود.

تیموری گفت: در صورتیکه آفات مزارع کنترل نشود همه محصول گندم شهرستان آسیب می‌بیند و فاقد کیفیت می‌شود و در نتیجه سیلوی گندم نیز گندم گندم ناسالم را از جهاد کشاورزی تحویل نمی‌گیرد.

وی با اشاره به وجود یک مورد سرمازدگی قابل توجه در سطح باغات  شهرستان سمیرم، سرمازدگی بخش زراعت شهرستان سمیرم را کمتر ذکر کرد و اضافه کرد: این درحالیست که امسال بیمه محصولات کشاورزی روال خود را مثل سال قبل طی کرده است.

تیموری تصریح کرد: در حالیکه کل مساحت زراعت شهرستان سمیرم بیمه محصولات زراعی شده است، و بیمه زراعت به صورت صد در صد انجام شده، غرامت سال قبل زارعان شهرستان سمیرم هنوز پرداخت نشده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم بر ضرورت پرداخت بیمه معوقه محصولات کشاورزی سال قبل به کشاورزان و زارعان تأکید کرد و اظهار داشت: بیمه  محصولات کشاورزی مطالبه همه مردم است.

وی مبلغ ۲۳ میلیارد تومان از مجموع هزار میلیارد تومان بیمه محصولات کشاورزی را مربوط به کشاورزان شهرستان سمیرم دانست و گفت: تا اکنون فقط مبلغ ششصد میلیون تومان از مجموع هزار میلیارد تومان در سطح کشور پرداخت شده است.

احمد تیموری در ادامه سخنان خود بر تأثیر منفی تداوم پدیده خشکسالی بر آبرسانی ثابت و سیار به باغات و مزارع شهرستان سمیرم پرداخت و خاطر نشان ساخت: امسال سیزده هزار هکتار اراضی شهرستان سمیرم در معرض خطرات حاصل از پدیده خشکسالی است.

وی از اجرای عملیات بازدید از مناطق کشاورزی و شناسائی مناطق در معرض خطر خبر داد و گفت: به منظور حفظ وضعیت موجود پروژه‌هایی تعریف شده است و عملیات آبرسانی سیار نیز انجام خواهد شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم ادامه داد: امسال صد کیلومتر برابر با صد هزار متر مربع با هزینه بالغ بر هشت میلیارد تومان لوله انتقال آب بکار گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه اقدامات مقدماتی برای اجرای عملیات آبرسانی با لوله های انتقال آب ده میلیارد تومان هزینه درپی داشت خاطر نشان ساخت: این عملیات اموری مثل خرید لوله‌های انتقال آب و جانمائی و احداث استخر ذخیره آب را شامل شد که به همت مدیریت جهاد کشاورزی و واحد مدیریت آب و خاک اداره جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم انجام شد.
مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=15188

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.