• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

زمین‌خواری‌های متعددی در سواحل دریای خزر در دولت گذشته صورت گرفته بود

  • کد خبر : 15087
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
زمین‌خواری‌های متعددی در سواحل دریای خزر در دولت گذشته صورت گرفته بود

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: در دولت گذشته زمین خواری های متعددی در سواحل دریای خزر بویژه در میانکاله که از ارزشمند ترین پناهگاه های حیات وحش کشور اتفاق افتاده بود. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از ایلنا، معصومه ابتکار در حاشیه نشست مشترک با دادستان های استان لرستان […]

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: در دولت گذشته زمین خواری های متعددی در سواحل دریای خزر بویژه در میانکاله که از ارزشمند ترین پناهگاه های حیات وحش کشور اتفاق افتاده بود.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از ایلنا، معصومه ابتکار در حاشیه نشست مشترک با دادستان های استان لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به مشاهده زمین خواری در اطراف شهرها و کلان شهرهای کشور، افزود: زمین خواری های متعددی در سواحل دریای خزر بویژه در میانکاله که از ارزشمند ترین پناهگاه های حیات وحش کشور اتفاق افتاده بود که از ابتدای دولت یازدهم موضوع زمین خواری، تغییر کاربری و تصرفات داخل مناطق حفاظت شده را در دستور کار قرار دادیم و مدیران را مکلف کردیم پرونده های قضایی را در این زمینه تشکیل داده و با متخلفان برخورد کرده و آزادسازی انجام دهند.

وی اظهار داشت: استان تهران و اطراف آن بدترین شرایط در خصوص زمین خواری را دارد بطوریکه در منطقه حفاظت شده ورجین در دوره ای واگذاری های گسترده ای صورت گرفته و تخلفاتی که سر رشته آن مشخص شد که در دولت قبل اتفاق افتاده است.

ابتکار تصریح کرد: با صدور احکام قضائی و پی گیری هایی که در سازمان حفاظت محیط زیست انجام دادیم بخش های عمده ای از تصرفات برگشت و آزادسازی شد.

رئیس سازمان محیط زیست کشور افزود: در بسیاری از استان ها این اقدامات انجام شده و گزارش جامعی در خصوص اینکه هزاران هکتار از مناطق آزادسازی شده است و ضمن شناسایی تصرفات برخورد قانونی صورت گرفته است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=15087

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.