• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
0

۱۸ هزار هکتار جنگل سال گذشته در آتش سوخت

  • کد خبر : 15068
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
۱۸ هزار هکتار جنگل سال گذشته در آتش سوخت

قائم مقام سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری گفت: سال گذشته حدود ۱۸ هزار هکتار از جنگل های ایران براثر آتش سوزی خسارت دید که این میزان پایین تر از میانگین جهانی است. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، ناصر مقدسی روز سه شنبه در دومین روز نشست ملی و نخستین کارگاه آموزشی بین المللی […]

قائم مقام سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری گفت: سال گذشته حدود ۱۸ هزار هکتار از جنگل های ایران براثر آتش سوزی خسارت دید که این میزان پایین تر از میانگین جهانی است.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، ناصر مقدسی روز سه شنبه در دومین روز نشست ملی و نخستین کارگاه آموزشی بین المللی مدیریت پیشگیری و مهار آتش که در مرکز آموزش منابع طبیعی در کلارآباد شهرستان عباس آباد مازندران برگزار شد، افزود: مطابق آمار فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد)، هر سال یک درصد از جنگل های دنیا آتش می گیرد که با توجه به وسعت بیش از ۱۴ میلیون هکتاری جنگل در ایران، وقوع آتش در ۱۸ هزار هکتار، بسیار کمتر از یک درصد است.
وی تاکید کرد: با این حال همین میزان آتش سوزی در جنگل نیز برای ما نگران کننده است زیرا ما کشوری کم جنگل محسوب می شویم.
مقدسی اظهار داشت: تجارب عملی ما در مقابله با آتش زیاد است و امسال نیز تمام استان ها را مکلف کرده ایم مساحت خسارت آتش را در جنگل دست کم ۳۰ درصد کاهش دهند.
قائم مقام سازمان جنگل ها با اشاره به اینکه حفاظت جنگل در مورد جنگل های هیرکانی اهمیت بیشتری دارد ، گفت : اولویت نخست اعتبارات ما اختصاص به مقابله با آتش دارد.
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در این همایش گفت : عملکرد ما باید به گونه ای باشد که بتوانیم در جوامع بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم.
سرهنگ قاسم سبزعلی افزود: مهم ترین هدف برای تحقق این امر، افزایش آگاهی است ، البته تا الان کارهای زیادی انجام شده و این طور نیست که فعالیت های مربوط به مدیریت مهار آتش را تازه شروع کرده باشیم.
وی یادآور شد: امروز نگاه دنیا، نگاهی زیست محیطی است و ما در این بخش ، از تجربیات دیگر کشورها استفاده می کنیم و تجربیات خود را نیز در اختیار دیگر کشورها می گذاریم.
در ادامه این نشست، نیکلا نیکلف از مقدونیه، یوهان گلدامر، رییس مرکز پایش جهانی حریق از آلمان ، اویان سانا بایومسورن از مغولستان، روقیه جهدی از ایران ، مقاله های خود را با موضوع مبانی روش های مدیریت آتش در جنگل عرضه کردند.
نشست بین المللی مدیریت پیشگیری و مهار آتش از روز دوشنبه در کلارآباد آغاز شد و تا پنجشنبه ادامه دارد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=15068

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.