• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

بهره برداری از مجتمع آبرسانی ۵ روستا سمیرم با صرف ۲۵ میلیارد ریال محقق می‌شود

  • کد خبر : 14982
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
بهره برداری از مجتمع آبرسانی ۵ روستا سمیرم با صرف ۲۵ میلیارد ریال محقق می‌شود

کارشناس واحد توسعه و بهره‌برداری آب و فاضلاب روستائی سمیرم: بهره برداری از مجتمع آبرسانی ۵ روستا سمیرم با صرف ۲۵ میلیارد ریال محقق می‌شود. کارشناس واحد توسعه و بهره‌برداری آب و فاضلاب روستائی سمیرم اجرا و بهره‌برداری از پروژه آبرسانی ۵ روستا سمیرم را در صورت تأمین ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی […]

کارشناس واحد توسعه و بهره‌برداری آب و فاضلاب روستائی سمیرم:

بهره برداری از مجتمع آبرسانی ۵ روستا سمیرم با صرف ۲۵ میلیارد ریال محقق می‌شود.

کارشناس واحد توسعه و بهره‌برداری آب و فاضلاب روستائی سمیرم اجرا و بهره‌برداری از پروژه آبرسانی ۵ روستا سمیرم را در صورت تأمین ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی دانست.

مجید صابری در گفت‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، در سمیرم با اشاره به سال ۱۳۸۷ به‌عنوان زمان آغاز اجرای پروژه آبرسانی ۵ روستا شهرستان سمیرم، اظهار داشت:  اجرای این پروژه با حفر یک حلقه چاه عمیق با دبی ۱۲ لیتر در ثانیه در اراضی روستای جلال‌آباد با توجه به کمبود شدید آب منطقه وردشت شهرستان سمیرم شروع شد.

کارشناس واحد توسعه و بهره‌برداری آب و فاضلاب روستائی سمیرم  فقدان تخصیص اعتبارات ملی و استانی را مهمترین دلیل برای اجرائی نشدن این پروژه تا سال ۱۳۹۴ ذکر کرد و افزود: در صورت تأمین اعتبار لازم، این پروژه به صورت اقدام مشترک اداره آب و فاضلاب شهری و آب و فاضلاب روستائی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: در حالیکه با تأمین اعتبار لازم، فاز اول در طول شش ماه و تکمیل پروژه نیز ۲ سال ادامه پیدا می‌کند، فاز اول روستای جلال‌آباد و صادق‌آباد را دربرمی‌گیرد.

صابری تصریح کرد: مشترک بودن ۷ کیلومتر از مجموع ده کیلومتر مسیر اجرای پروژه آبرسانی پنج روستای شهرستان سمیرم بر ضرورت ورود جدی آب و فاضلاب شهری به عملیات اجرائی مجتمع آبرسانی پنج روستا دلالت دارد.

وی بر نقش اثرگذار نکات فنی مثل تغییر اندازه لوله انتقال و تأسیسات آب بر افزایش هزینه‌های اجرای این پروژه تأکید کرد و بیان داشت: در حالیکه اعتبار کلی مورد نیاز برای مجتمع آبرسانی ۵ روستا ۲۵ میلیارد ریال است و اداره آب و فاضلاب روستائی شهرستان ۱۲ میلیارد ریال از مبلغ کلی را متحمل شده است، لازم است مابقی اعتبار برابر ۱۳ میلیارد ریال نیز توسط اداره آب و فاضلاب شهری تأمین شود.

کارشناس واحد توسعه و بهره‌برداری آب و فاضلاب روستائی سمیرم با بیان اینکه در سال ۱۳۹۴ مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای عملیات برقرسانی و خرید کانکس هزینه شد، تصریح کرد: با توجه به تداوم روند بحران آب در شهرستان سمیرم پیشنهاد آبفای شهری برای انتقال آب به‌صورت اضطراری از محل چاه‌های بحران ارائه شد.

وی خاطر نشان ساخت: کمبود آب و تداوم بحران آب در سه سال گذشته ، عملیات آبرسانی سیار با تانکر را به روستاهای هدف طرح درپی داشت.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=14982

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.