• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

ضرورت تدوین تقویم آموزشی سازمان محیط زیست

  • کد خبر : 14955
  • ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
ضرورت تدوین تقویم آموزشی سازمان محیط زیست

مدیرکل دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه هم آموزش و هم مشارکت مردمی برای سازمان مهم است، گفت: هدف سازمان محیط زیست از اصلاح ساختار و تفکیک دفترهای آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست، ارتقای جایگاه این دو بخش و نه تضعیف و یا حذف اقدامات صورت گرفته است. به […]

مدیرکل دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه هم آموزش و هم مشارکت مردمی برای سازمان مهم است، گفت: هدف سازمان محیط زیست از اصلاح ساختار و تفکیک دفترهای آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست، ارتقای جایگاه این دو بخش و نه تضعیف و یا حذف اقدامات صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از  ایسنا، کیومرث کلانتری با بیان اینکه طرح‌هایی که در دفتر آموزش سازمان محیط زیست تاکنون انجام شده در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید و برنامه‌های ریاست سازمان محیط زیست بوده است، افزود: همه برنامه‌هایی که در این دفتر شروع و انجام شده به قوت ادامه و سرعت طرح‌ها ارتقاء خواهد یافت.

مدارس جم جزو اولویتهای دفتر آموزش سازمان محیط زیست است

وی با اشاره به اینکه هماهنگی‌ها، ارتباطات و تعاملات دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: همه تلاش بر این است که آموزش ارتقاء یابد، بنابراین حتما مدارس جامع محیط زیستی جزو اولویت‌های این دفتر خواهد بود و تعطیل نخواهد شد.

مدیرکل دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه زمانی که دفترهای آموزش و مشارکت در سازمان محیط زیست یک دفتر بود مجموعه اقدامات وسیعی شروع و انجام شد، گفت: وسعت و حجم کارها مانع این می شد که کارها به سرعت پیش رود بنابراین در حال حاضر که دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی تفکیک شده است دفتر آموزش تلاش خواهد کرد که زمینه‌ساز جلب مشارکت‌های عمومی باشد.

آموزش‌های محیط زیستی از طریق اپلیکیشن‌ها

کلانتری با اشاره به اینکه استفاده از تکنولوژی‌های روز و جدید، آموزش‌های مجازی و سیار از طریق اپلیکیشن‌های متعدد و تولید محتوا که جزو اولویت‌های اساسی این دفتر است، گفت: اولویت آموزش توانمندسازی نیروهای سازمان محیط زیست و توسعه آموزش‌های همگانی با استفاده از ظرفیت‌هایی است که در قانون آمده ولی مغفول مانده است.

تدوین تقویم آموزشی سازمان محیط زیست

مدیرکل دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ضرورت تدوین تقویم آموزشی سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: این تقویم برای نیروهای محیط زیست در سطح کشور الزامی است، زیرا آموزش دوره‌های تخصصی کارکنان محیط زیست از طریق زمان بندی های مشخص شده این تقویم آموزشی صورت می گیرد و روشن می‌کند که چه کارشناسی چه دوره‌ای را طی کرده و باید چه دوره‌ای را طی کند.

کلانتری در پایان افزود: کارکنان سازمان محیط زیست باید دارای پرونده آموزشی باشند تا بدانیم هر کارمند و کارشناس چه دوره‌هایی را گذرانده است تا بتوانند از امتیازات آموزش‌های گذرانده در مباحث مربوط به پرسنلی استفاده کنند و هرگونه ارتقای شغلی هم به طی دوره‌های آموزشی موکول خواهد شد.

وی اظهار کرد: دفتر آموزش و در بخش آموزش ضمن خدمت و توانمندی و توسعه کارکنان و کارشناسان سازمان محیط زیست و مدیران و کارشناسان دستگاه‌های دیگری را مدنظر قرار خواهد داد. تصمیم داریم از همه ظرفیت‌ها از جمله تکنولوژی‌های روز و شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوا برای آموزش همگانی استفاده کنیم.

کلانتری با بیان اینکه دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی جدای هم نیستند، گفت: ساختار اصلاح شده به منظور تسریع کارها بوده است و همه دستگاه‌هایی که قبل از این با سازمان همکاری داشتند با انعطاف دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی نیز همکاری‌ها ادامه خواهد یافت.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=14955

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.