• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

قیمت گندم وارداتی اعلام شد

  • کد خبر : 14917
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
قیمت گندم وارداتی اعلام شد

قائم مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی از مشخص شدن قیمت ۸۰۰ تومانی هر کیلوگرم گندم وارداتی خبر داد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی مسئول تنظیم بازار خرده‌فروشی‌ها نیست. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از ایسنا، علی‌اکبر مهرفرد امروز در حاشیه نشست خبری وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: تاکنون بیش از […]

ZERAAT_3قائم مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی از مشخص شدن قیمت ۸۰۰ تومانی هر کیلوگرم گندم وارداتی خبر داد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی مسئول تنظیم بازار خرده‌فروشی‌ها نیست.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از ایسنا، علی‌اکبر مهرفرد امروز در حاشیه نشست خبری وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: تاکنون بیش از دو میلیون تن گندم وارداتی ثبت سفارش شده و به تدریج وارد بنادر کشور می‌شود که البته قیمت آنها بسته به کیفیت و مبدأ تولید‌شان متفاوت است، اما به صورت میانگین قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی برای خوراک حدود ۸۰۰ تومان است.

به گفته وی، ثبت سفارش واردات برنج از دی‌ماه که فصل برداشت این محصول به پایان می‌رسد تا مرداد‌ماه سال آینده که برداشت برنج آغاز می‌شود آزاد است.

قائم مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی همچنین در خصوص قانون تمرکز بازرگانی بخش کشاورزی افزود: گرچه در دولت گذشته با این قانون مخالفت‌هایی شد و علی‌رغم تصویب از سوی مجلس شورای اسلامی ابلاغ نشد، اما این قانون از ابتدای دولت یازدهم در دستور کار قرار گرفته و اجرا شده است.

مهرفرد با اشاره به این‌که براساس قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی تنظیم بازار خرده‌فروشی برعهده وزارت جهاد کشاورزی نیست، تصریح کرد: براساس قانون، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف به تنظیم بازار خرده‌فروشی‌هاست و باید دستگاه‌های نظارتی این وزارتخانه با مشکلات موجود از جمله گرانفروشی برخورد کنند و وزارت جهاد کشاورزی موظف به تولید و تامین بازار محصولات کشاورزی تا مراکز عمده عرضه این محصولات است.

وی گفت: بسیاری از بخش‌های این قانون تاکنون اجرا شده است و حتی موارد اختلافی بین دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون حقوقی دولت تصمیم‌گیری و نهایی شد که می‌توان به واگذاری شرکت‌های بازرگانی دولتی و پشتیبانی امور دام به وزارت جهاد کشاورزی، واگذاری صنایع تکمیلی و تبدیلی بخش کشاورزی این وزارتخانه و غیره اشاره کرد که البته حدود ۳۰ کد آی سیک صنایع تبدیلی و تکمیلی از حدود ۱۰۰۰ کد که قرار بود به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شود باقی مانده که مقرر شده هیات دولت درباره آن تصمیم‌گیری کند.

قائم مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: ممکن است برخی با این قانون مخالف باشند که از ابتدای تصویب این قانون، مخالفت خود را اعلام کردند، اما همه باید به قانون تمکین کنیم و تاکنون نیز بخش‌های مهمی از این قانون اجرا شده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=14917

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.