• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

اجرای عملیات مطالعات تقریبی آبخیزداری در سطح ۳.۵ میلیون هکتار اراضی استان اصفهان

  • کد خبر : 14915
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
اجرای عملیات مطالعات تقریبی آبخیزداری در سطح ۳.۵ میلیون هکتار اراضی استان اصفهان

رئیس اداره اجرایی معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از اجرای عملیات مطالعات تقریبی آبخیزداری در سطح ۳.۵ میلیون هکتار اراضی استان اصفهان در طول ۲۰ سال گذشته خبر داد و گفت: فعالیت‌های آبخیزداری استان اصفهان از سال ۱۳۷۴ آغاز شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، حسین یاری […]

abkhizdari_1رئیس اداره اجرایی معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از اجرای عملیات مطالعات تقریبی آبخیزداری در سطح ۳.۵ میلیون هکتار اراضی استان اصفهان در طول ۲۰ سال گذشته خبر داد و گفت: فعالیت‌های آبخیزداری استان اصفهان از سال ۱۳۷۴ آغاز شده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، حسین یاری اظهار کرد: فعالیت‌های اداره اجرائی معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در عناوین کنترل سیل، فرسایش خاک، تثبیت خاک، افزایش رطوبت خاک، افزایش پوشش گیاهی و تغذیه سفره‌های زیرزمینی تعریف شده است.
رئیس اداره اجرایی معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه این اداره کل در طول ۲۰ سال گذشته تاکنون (۱۳۷۴ تاکنون)، در سطح ۳.۵ میلیون هکتار عملیت مطالعات تقریبی آبخیزداری را انجام داده است، گفت: از این میزان عملیات ۱.۵ میلیون هکتار انجام شده است.
وی با اشاره به سال ۱۳۷۴ بعنوان سال آغاز عملیات آبخیزداری در استان اصفهان متذکر شد: در چندین ساله اخیر با توجه به کاهش سقف تخصیص اعتبارات در دو بخش ملی و استانی همه فعالیت‌های استان اصفهان نیز در بخش آبخیزداری کمتر شده است.
یاری به اجرای طرح کارون بزرگ مبارزه‌های سنگی ملاتی به منظور کنترل سیل و کنترل فرسایش خاک در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: امسال و به منظور اجرای این طرح و از محل اعتبارات ملی سال ۱۳۹۳ در حوزه ونک ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
وی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح کارون بزرگ از محل اعتبارات استانی تملک دارائی سال ۹۳ برای پیشگیری و مهار سیل در حوزه کمه ۵۰ میلیون تومان هزینه شد متذکر شد: از ابتدای سال ۹۴ تا کنون در شهر ونک نیز در سطح ۶۰ هکتار عملیات کاشت بادام دیم از محل اعتبارات ملی سال ۹۳ هزینه شد.
وی هدف از اجرای طرح کاشت بادام دیم در شهر ونک را حفاظت آب و خاک ، افزایش رطوبت و افزایش پوشش گیاهی توصیف کرد و افزود: برای این منظور ۲۵ میلیون تومان هزینه شده است.
رئیس اداره اجرایی معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با تأکید بر اینکه فعالیت آبخیزداری در شهر ونک در دو بخش بیولوژیک و مکانیکی انجام می‌شود خاطر نشان کرد: فعالیت های آبخیزداری در شهر ونک در بخش بیولوژزکی شامل کاشت بادام دیم و در بخش مکانیکی شامل سازه‌های ملاتی و سنگی است.
مدینه صابری/خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=14915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.