• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

زنجیره کسب و کار کشاورزی باید اصلاح شود

  • کد خبر : 14849
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
زنجیره کسب و کار کشاورزی باید اصلاح شود

مدیرعامل سازمان تعاونی روستایی کشور گفت: ساختار زنجیره کسب و کار کشاورزی مشکلات فراوانی دارد که باید مورد بازبینی و اصلاح قرار بگیرد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از ایسنا، حسین صفایی امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: تعریف کشاورزی امروز در دنیا عوض شده است و همچنین شیوه‌ها، […]

kasb_kar_shoghl_keshavarzi_herfeمدیرعامل سازمان تعاونی روستایی کشور گفت: ساختار زنجیره کسب و کار کشاورزی مشکلات فراوانی دارد که باید مورد بازبینی و اصلاح قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از ایسنا، حسین صفایی امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: تعریف کشاورزی امروز در دنیا عوض شده است و همچنین شیوه‌ها، روش‌ها و فرآیندهای کشاورزی هم عوض شده است و باید تعریف جدیدی از آن ارائه داد.

وی افزود: امروز کمتر روی کسب و کار کشاورزی تمرکز شده است و بیشترین تمرکز روی تولید است که این امر یک ضعف به شمار می‌رود.

صفایی تصریح کرد: کل فضای کسب و کار کشاورزی را باید در نظر گرفت و یک نگاه جامع به کسب و کار کشاورزی داشت و مسئول کل وظایف کسب و کار کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی است.

وی در ادامه به ساختار بد بازار محصولات کشور اشاره کرد و افزود: در دنیا ارزیابی کسب و کار کشاورزی به روش سهم حاشیه بازاریابی اندازه‌گیری می‌شود که این آمار در ایران خیلی بالا است و باعث نگرانی است.

مدیرعامل سازمان تعاونی روستایی کشور همچنین به سهم حاشیه بازاریابی ۱۴ محصول کشاورزی اشاره و اضافه کرد: در کشور سهم حاشیه بازاریابی حبوبات ۵۰ درصد یعنی ۵۰ درصد از قیمت تمام شده عائد تولید کننده می‌شود و محصولات دیگر از قبیل گوسفند ۷۴، گوساله ۸۵ و شیر ۴۰.۵، سیب زمینی ۵۸ و پیاز ۳۷ درصد است.

وی تصریح کرد: هر چه قدر سهم حاشیه بازاریابی کمتر شود تولیدکننده بیشر سود می‌کند و باعث مداخله کمتر دولت می‌شود و اصلاح زنجیره‌ها اصلی‌ترین کار دولت است.

صفایی در ادامه به بدعت غیرکارشناسی میوه شب عید اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر در مورد پخش محصولات عید نوروز بدعت بدی گذاشته شده که اصولی و کارشناسی شده نیست و ضربه سنگینی به بازار وارد کرد که هنوز هم این بدعت ادامه دارد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=14849

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.