• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

مذاکره با کشورهای آفریقایی برای صید فراساحلی

  • کد خبر : 14729
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
مذاکره با کشورهای آفریقایی برای صید فراساحلی

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال ۵۷ تعداد مراکز فرآوری شیلاتی در کشور ۷ عدد بوده است که این رقم در سال ۹۳ به ۴۴۵ مرکز رسیده است. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از ایلنا، حسن صالحی رئیس سازمان شیلات ایران در نشست خبری بیان داشت: سرانه مصرف آبزیان در […]

sayadi_darya_seyd_mahigiriمعاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال ۵۷ تعداد مراکز فرآوری شیلاتی در کشور ۷ عدد بوده است که این رقم در سال ۹۳ به ۴۴۵ مرکز رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از ایلنا، حسن صالحی رئیس سازمان شیلات ایران در نشست خبری بیان داشت: سرانه مصرف آبزیان در سال ۹۳، ۹.۲ کیلوگرم اعلام شد و مصرف روزانه پروتئین که در سال ۵۷ نیم گرم بود در سال ۹۳ به ۴.۶ گرم افزایش یافته است.

وی افزود: در سال ۹۳ صادرات خاویار ۳۰۰ میلیون دلار بوده که این رقم شاخص نشان‌دهنده پیشرفت در حوزه شیلات است.

صالحی با تاکید براینکه در دهه فجر ۳۴ پروژه شیلاتی به بهره‌برداری خواهد رسید تاکید کرد: این پروژه‌ها برای ۴۹۲ نفر اشتغال مستقیم وغیر مستقیم ایجاد خواهد کرد.

رئیس سازمان شیلات با اشاره به پروژه پرورش ماهیان در قفس گفت: این پروژه در روزهای آخر دهه فجر در استان هرمزگان با کمک نروژی‌ها در بندر تارک درغرب بندر لنگه با حضور وزیر جهاد کشاورزی به بهره‌برداری خواهد رسید که ۴۵۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد و ۳ هزار تن تولید با ۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این پروژه صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در شهریور امسال پروژه پرورش خاوریار در جوانرود ساری افتتاح شد که بی‌شک بزرگترین پروژه خاویاری در دنیا است. این مزرعه توانایی تولید دو هزار تن گوشت ماهیان خاویاری و ۳۰ تن خاویار درسال را دارد.

صالحی ضمن امیدواری از اینکه در دو سال آینده سه تا چهار پروژه این چنینی افتتاح شود تاکید کرد: با این کار می‌توان امید داشت که تا پایان برنامه ششم توسعه ۱۰هزار تن گوشت ماهیان خاویاری و ۱۰۰ تن خاویار تولید شود.

وی افزود: در راستای توسعه پرورش ماهیان در قفس بیش از ۱۳۰ قفس در دریا نصب شده است که منجر به تولید ۶۴ هزار تن ماهی خواهد شد. در استان هرمزگان و چابهار ۱۲ قفس در ساحل در حال جمع‌آوری است که به زودی وارد دریا خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه بیان داشت: برای کاهش فشار صید در دریای خزر و خلیج فارس صید فراساحل را مدنظر قرار داده‌ایم که برای رسیدن به این هدف مذاکره با کشورهای آفریقایی برای صید در دریاهای بین‌المللی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: ایران مقام اول را در غرب اقیانوس هند از نظر تولید و تعداد شناور دارد و باید اعلام کنم که شناورهای فانوس ماهیان به ۶۰ عدد خواهد رسید.

صالحی در خصوص آمار صادرات در ۱۰ ماهه اول سال جاری اظهار داشت: میزان صادرات به بیش از ۱۸۵ میلیون دلار رسیده است که این رقم ۲۶ درصد از نظر تناژ رشد داشته است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=14729

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.