• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
1

رفع تحریم ها در کاهش آلودگی هوا تاثیر زیادی دارد

  • کد خبر : 14613
  • ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
رفع تحریم ها در کاهش آلودگی هوا تاثیر زیادی دارد

معاون وزیر کشور و رییس ستاد مدیریت بحران گفت: با رفع تحریم ها شاهد ورود فناوری های روز به کشور خواهیم بود که این موضوع تاثیر زیادی در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از ایرنا، اسماعیل نجار روز دوشنبه در حاشیه همایش ملی روز هوای پاک در […]

khatarat_mohitezist_mokhaterat_takhrib_zaminمعاون وزیر کشور و رییس ستاد مدیریت بحران گفت: با رفع تحریم ها شاهد ورود فناوری های روز به کشور خواهیم بود که این موضوع تاثیر زیادی در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از ایرنا، اسماعیل نجار روز دوشنبه در حاشیه همایش ملی روز هوای پاک در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به دولت و مردم برای به سرانجام رسیدن برجام افزود: اجرای برجام موجب گشوده شدن راه های ورود فناوری به کشور می شود.
وی اظهار کرد: از این رو سازمان های متولی مقابله با آلودگی هوا می توانند با تجهیز امکانات خود به فناوری های روز موجب کاهش آلودگی هوا در زمان کمتری شوند، به عنوان مثال سازمان هواشناسی می تواند با به روز کردن امکانات خود روند پیش بینی را با سرعت و دقت بیشتری پیس ببرد.
نجار گفت: سازمان های بین المللی دنبال این هستند که کاهش خسارات ناشی از حوادث را دنبال کنند در حالی که این گونه موارد نباید تحریم شوند.
وی با بیان اینکه مقابله با آلودگی هوا جزو ماموریت های سازمان حفاظت محیط زیست است افزود: داشتن هوای پاک حق مردم است ، از این رو بخش های زیادی متولی این امر هستند و نقش مردم نیز بسیار پررنگ است.
معاون وزیر کشور گفت: حجم گسترده ای از خودرو در کلان شهری مانند تهران تردد می کند که درصد زیادی از آنها آلایندگی بالایی دارند و تعداد زیادی نیز تک سرنشین هستند بنابراین همکاری مردم به ویژه در روزهای هوای ناسالم در استفاده نکردن از خودروب شخصی بسیار مهم است.
وی افزود: سازمان مدیریت بحران در زمینه آلودگی هوا ماموریت و وظیفه ای ندارد ولی در زمینه گرد و غبار که امروزه استان هایی مانند خوزستان، سیستان و بلوچستان و استان غربی را درگیر کرده است مسوولیت هماهنگی بین نهادها را بر عهده دارد.
رییس ستاد مدیریت بحران کشور گفت: برخی از سازمان ها مانند محیط زیست و سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری در زمینه تثبیت شن های روان وظیفه ای ذاتی دارند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=14613

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.