• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

اختصاص دو میلیون دلار برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی

  • کد خبر : 14185
  • ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
اختصاص دو میلیون دلار برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی

نماینده سازمان ملل متحد در ایران ضمن اشاره به اختصاص بودجه دو میلیون دلاری طی ۱۰ سال گذشته برای پروژه یوزپلنگ آسیایی از تداوم همکاری‌های سازمان ملل متحد در مورد حفاظت از یوزپلنگ آسیایی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از ایسنا، گری لوئیس به مناسب روز جهانی یوزپلنگ […]

yooz_palang_3نماینده سازمان ملل متحد در ایران ضمن اشاره به اختصاص بودجه دو میلیون دلاری طی ۱۰ سال گذشته برای پروژه یوزپلنگ آسیایی از تداوم همکاری‌های سازمان ملل متحد در مورد حفاظت از یوزپلنگ آسیایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از ایسنا، گری لوئیس به مناسب روز جهانی یوزپلنگ آسیایی با حضور در سازمان حفاظت محیط زیست و سایت حفاظت دو یوزپلنگ‌ دلبر و کوشکی گفت: امروز ما اینجا گرد هم آمدیم تا علاوه بر اینکه روز یوزپلنگ را جشن بگیریم ۱۲ سال همکاری مشترک سازمان ملل متحد و دفتر توسعه ملل متحد را با سازمان حفاظت محیط زیست جشن بگیریم که این همکاری بیش از ۱۲ سال است که تداوم دارد.

وی با بیان اینکه در خلال ۱۲ سال گذشته به کمک سازمان حفاظت محیط زیست به تهیه دوربین‌ها در مناطق حفاظت شده پرداختیم افزود: جوامع محلی را آموزش دادیم و همچنین مناطق حفاظت شده را افزایش دادیم اما در کنار فعالیت‌هایی که داشتیم محیط بانانی که اینجا و امروز در کنار ما هستند بسیار موثر بودند و نقش اصلی را در حفاظت از محیط زیست ایفا کردند.

نماینده سازمان ملل متحد در ایران با اشاره به اینکه در چندین سال گذشته موفق شدیم روند انقراض یوزپلنگ آسیایی را معکوس کنیم اظهار کرد: متاسفانه شیر مازندران را از دست دادیم اما امروز قدرت این را داریم که یوزپلنگ آسیایی را حفظ کنیم و از انقراض آن جلوگیری کنیم.

گری لوئیس با بیان اینکه در برنامه سازمان ملل متحد حفظ این موجود ارزشمند وجود دارد، گفت: سازمان ملل متحد سعی دارد با کمک دولت جمهوری اسلامی و در اختیار قرار دادن همه کمک‌های مورد نیاز دولت ایران در حفظ این گونه همکاری داشته باشد.

نماینده سازمان ملل متحد در ایران با اشاره به اینکه در ۱۰ سال گذشته حدود دو میلیون دلار بودجه از سوی سازمان ملل متحد به پروژه یوزپلنگ تخصیص داده شده است اظهار کرد: در برنامه‌های آینده سازمان ملل متحد هم همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ یوزپلنگ وجود دارد.

گری لوئیس با بیان اینکه در مورد عدد و رقم بودجه اختصاصی سال آینده برای این پروژه در حال صحبت و رایزنی هستیم گفت: در برنامه‌های سازمان ملل متحد تداوم همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست در مورد پروژه یوزپلنگ وجود دارد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=14185

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.