• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

جایزه سازمان ملل به تشکل غیردولتی چتر نقده رسید

  • کد خبر : 14104
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
جایزه سازمان ملل به تشکل غیردولتی چتر نقده رسید

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: تشکل غیردولتی چتر این شهرستان به عنوان نخستین گروه ایرانی برای جایزه استوای سازمان ملل متحد برگزیده شد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از ایرنا؛ فرامرز سفری افزود: گروه چتر از زیرمجموعه سازمان های مردم نهاد این شهرستان به عنوان نخستین گروه ایرانی برای […]

ahzaab_mosharekat_mardom_saman_gheyrdolati_tashakolرئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: تشکل غیردولتی چتر این شهرستان به عنوان نخستین گروه ایرانی برای جایزه استوای سازمان ملل متحد برگزیده شد.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از ایرنا؛ فرامرز سفری افزود: گروه چتر از زیرمجموعه سازمان های مردم نهاد این شهرستان به عنوان نخستین گروه ایرانی برای دریافت جایزه استوای سازمان ملل متحد برگزیده شده است.
وی ادامه داد: قرار است این جایزه هفتم دسامبر (۱۶ آذر) در نشست COP21 که در کشور فرانسه درحال برگزاری است، به این گروه اهدا شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: یک هزار و ۴۰۰ گروه از کشورهای مختلف برای دریافت این جایزه ثبت نام کرده بودند که از میان آنها گروه چتر نقده نیز جزء ۲۱ گروهی است که برای دریافت این جایزه معرفی شده است.
سفری افزود: گروه چتر که متشکل از سازمان های مردم نهاد نقده است در راستای بهبود وضعیت تالاب های اقماری دریاچه ارومیه فعالیت می کند و تلاش های این گروه تاکنون منجر به احیای تعدادی از این تالاب ها شده است.
وی اظهارکرد: جایزه استوا به منظور به رسمیت شناختن کار گروهی، قدردانی از رویکردهای نوآورانه و مشارکتی، توسط هفت سازمان غیردولتی به این گروه داده می شود.
سفری گفت: با تلاش این گروه برای ترمیم تالاب های اقماری حاشیه دریاچه ارومیه تاکنون یک هزار و ۶۰۰ هکتار از این تالاب ها بازیابی و احیا شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: در این شهرستان هشت تشکل و انجمن زیست محیطی فعالیت های خود را در راستای نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست، احیا و پاکسازی تالاب ها و برگزاری دوره های آموزشی برای ساکنان حاشیه این تالاب انجام می دهند.
نشست COP 21 به منظور بررسی تغییرات آب و هوایی بر اثر فعالیت های انسانی و انتشار گازهای گلخانه ای با شرکت حدود ۱۵۰ کشور به مدت ۱۱ روز (۳۰ نوامبر تا ۱۱ دسامبر، ۹ تا ۲۰ آذر) درحال برگزاری است.
جایزه استوا، جایزه شاخصی به شمار می رود که سازمان ملل متحد، جامعه مدنی، کسب و کارهای گوناگون و سازمان های مردمی را برای بالا بردن راه حل های توسعه پایدار در کنار هم قرار داده است.
این جایزه بین المللی تلاش جوامع را برای کاهش فقر، حفاظت از طبیعت و تقویت انعطاف پذیری در برابر تغییرات آب و هوایی به رسمیت می شناسد.
شهرستان نقده با داشتن سه تالاب بین المللی حسنلو، یادگارلو و درگه سنگی و چندین تالاب فصلی و دائمی دیگر مانند تالاب سولدوز، آق قلعه، طالقان (اسلام آباد)، درنا گلی و سواحل جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه همه ساله شاهد حضور شمار زیادی از انواع مرغابی، کشیم، چنگر، انواع اردک سرحنایی، تاجدار و سرسبز، عقاب تالابی، چوپ پا، پرستوی دریایی، تنچه و گونه بسیار نادر اردک سرسفید است.
شهرستان نقده در جنوب آذربایجان غربی در ۸۵ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=14104

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.