• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

۲۲ هزار میلیارد ریال طرح کشاورزی در انتظار دریافت تسهیلات بانکی است

  • کد خبر : 13934
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
۲۲ هزار میلیارد ریال طرح کشاورزی در انتظار دریافت تسهیلات بانکی است

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: تاکنون ۲۲ هزار میلیارد ریال طرح کشاورزی در بخش های مختلف برای گرفتن تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، محمدعلی طهماسبی در نشست شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به تصمیم دولت برای مشارکت در […]

abyari_modern_novinمعاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: تاکنون ۲۲ هزار میلیارد ریال طرح کشاورزی در بخش های مختلف برای گرفتن تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، محمدعلی طهماسبی در نشست شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به تصمیم دولت برای مشارکت در پرداخت ۸۵ درصد هزینه اجرای طرح های آبیاری نوین اظهار کرد: کشاورزان باید از این فرصت استفاده کنند.
وی افزود: مشکل فعلی کشاورزان و باغداران کمبود آب است که اجرای طرح های آبیاری نوین می تواند کمک بزرگی در راستای مصرف بهینه منابع آبی باشد.
وی گفت: خرده مالکان اراضی کوچک کشاورزی نیز باید با هم تجمیع شوند تا بتوانند با استفاده از تسهیلات طرح های آبیاری نوین از این فرصت استفاده بهتری کنند.
وی با بیان این که اکنون تنها راهکار موفق برای طرح های کشاورزی و همچنین استفاده از تسهیلات دولتی ایجاد تشکل است افزود: روستائیان با تعاون و اتحاد خود می توانند طرح های بزرگ را در راستای افزایش تولید و بالا بردن راندمان تولید در واحد سطح افزایش دهند.
معاون امور باغبانی وزرات جهاد کشاورزی گفت: هر استانی که کمتر از اعتبارات و تسهیلات در اجرای آبیاری نوین استفاده کنند در بلند مدت ضرر خواهد کرد.

* توسعه اراضی شیب دار در دستور کار وزرات جهاد کشاورزی است
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی همچنین با بیان این که توسعه کشت در اراضی شیب دار در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است گفت:اکنون رییس جمهوری نیز در هر حضور خود در استان های کشور بر این امر تاکید دارند.
وی به رونق طرح توسعه اراضی کشاورزی در مازندران و کردستان اشاره کرد و گفت: برای ارجای بهتر این طرح مهم نیز شیوه نامه ای با همکاری سازمان جنگل ها و امور اراضی و امور باغبانی وزرات جهاد کشاورزی تدوین شده است.
وی افزود: این طرح باید به شکل علمی و همراه با دانش کشاورزی انجام شود تا به حوزه های طبیعی خسارت وارد نشود.
طهماسبی از شخم زدن در جهت شیب به عنوان عامل مهم فرسایش کم شدن توان تولید خاک نامبرد و افزود: کشاورزانی که در زمین های شیب دار مشغول فعالیت هستند باید اصول علمی را رعایت کنند تا جلوی ضرر و زیان ملی گرفته شود.
وی افزود: برای تسهیلات متقاضیان گلخانه ای نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد و تنها باید کشاورزان با توجه به اقلیم خود طرح مناسب ارائه دهند تا از تسهیلات استفاده کنند.
وی گفت: ا کنون در بیشتر کشورها از گلخانه برای افزایش تولید در واحد سطح، صرفه جویی از منابع آبی استفاده می کنند و حتی امروز درختان میوه از جمله انار، هلو را نیز در گلخانه ها کشت می کنند.
وی افزود: طرح های گلخانه ای کمک خوبی به اشتغال می کند و تعداد زیادی از کشاورزان و دانش آموختگان بخش کشاورزی را جذب خواهد کرد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=13934

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.