• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

۱۴ چاه کشاورزی بدون مجوز در بوشهر پر شد

  • کد خبر : 13931
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
۱۴ چاه کشاورزی بدون مجوز در بوشهر پر شد

مدیر امور آب شهرستان دشتی استان بوشهر گفت: امسال ۱۴ چاه آب کشاورزی که مجوز وپروانه حفر چاه نداشتند با حکم مراجع قضایی پر شد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از  ایرنا، سید رضا هاشمی افزود: در شهرستان دشتی یکهزار ۴۳۷ حلقه چاه کشاورزی، شرب و صنعتی دارای پروانه حفر هستند. […]

polomp_chah_keshavarzi_ab_bedoonemojavezمدیر امور آب شهرستان دشتی استان بوشهر گفت: امسال ۱۴ چاه آب کشاورزی که مجوز وپروانه حفر چاه نداشتند با حکم مراجع قضایی پر شد.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از  ایرنا، سید رضا هاشمی افزود: در شهرستان دشتی یکهزار ۴۳۷ حلقه چاه کشاورزی، شرب و صنعتی دارای پروانه حفر هستند.
وی اضافه کرد: ۴۲۹ حلقه کشاورزی نیز فاقد پرونه حفرچاه در این شهرستان وجود دارد که تنها ۳۱ حلقه از آنها پس از سال ۱۳۸۵ که قانون تعیین تکلیف مصوب شد، حفر شده اند و باید با حکم مراجع قضایی پر شوند.
هاشمی ادامه داد: تاکنون ۱۴ حلقه از این چاه ها باحکم قضایی پرشده اند و ۱۷ حلقه چاه فاقد پروانه دیگر نیز با حکم مراجع قضایی باید پلمب شود.
وی بیان کرد: برای تسریع درکار پر کردن چاه های فاقد پروانه پیگیری های حقوقی واجرای این طرح به پیمانکار واگذار شده است.
هاشمی گقت: ۱۹۱ چاه آب نیز درشهرستان به صورت غیرقانونی و و بدون مجوز اقدام به انتقال آب به اراضی غیر آبخور کرده اند که تاکنون ۳۱ مورد از وسایل انتقال آب این چاه ها جمع آوری و بقیه نیز در دست اقدام است.
مدیر امور آب شهرستان دشتی استان بوشهر اظهار کرد: انتقال آب به اراضی غیر آبخور درشهرستان دشتی باعث شده است سالانه ۱۰ میلیون متر مکعب آب به صورت غیرقانونی و بدون مجوز مصرف و باعث افت شدید حجم آب سفرهای زیر زمینی شود.
در سال های اخیر به علت خشکسالی های متوالی و برداشت بی رویه آب از سفره های زیر زمینی شمار زیادی از دشت های شهرستان دشتی از سوی وزارت نیرو ممنوعه اعلام شده است.
شهرستان دشتی با ۸۰ هزارنفرجمعیت در ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=13931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.