• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

وزش باد شدید در ۵ استان کشور

  • کد خبر : 13867
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
وزش باد شدید در ۵ استان کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وزش باد شدید و بارش باران و برف در استان‌های شمالی واقع در حاشیه دریای خزر، از حاکمیت جو آرام کل کشور در روز یکشنبه، ۲۴ آبان خبر داد و گفت: وزش باد شدید در استان‌های سمنان، تهران، قم، البرز و مرکزی پیش‌بینی می‌شود. به […]

toofan_bad_baad_haras_shekastanderakhtمدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وزش باد شدید و بارش باران و برف در استان‌های شمالی واقع در حاشیه دریای خزر، از حاکمیت جو آرام کل کشور در روز یکشنبه، ۲۴ آبان خبر داد و گفت: وزش باد شدید در استان‌های سمنان، تهران، قم، البرز و مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، احد وظیفه افزود: بنا بر تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی با نفوذ جریانات سرد شمالی و عبور جریانات ناپایدار تراز میانی جو برای استان‌های شمالی، واقع در حاشیه دریای خزر، از ابتدای روز شنبه وزش باد شدید همراه با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود که در استان مازندران با شدت بیشتری بوقوع می‌پیوندد.

وی با بیان اینکه به سبب حرکت سریع این سامانه ابرناکی در استان گیلان از بعدازظهر شنبه خاتمه می‌یابد و بتدریج ضمن تاثیر‌گذاری بر شمال شرق در اواخر وقت روز شنبه از این منطقه نیز خارج می شود، اظهار کرد: روز یکشنبه جو آرامی در کل کشور حاکم خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به نفوذ سامانه بارشی جدید از سمت غرب در روز دوشنبه، گفت: در این روز مجددا برای استان‌های واقع در غرب، شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که بتدریج از اواسط روز برای استان‌های واقع در غرب و شمال غرب با بارش باران همراه خواهد بود.

به گفته وظیفه در روز شنبه وزش باد شدید در استان‌های سمنان، تهران، قم، البرز و مرکزی پیش‌بینی می‌شود، همچنین خلیج فارس در روزهای شنبه و یکشنبه و دریای خزر در روز شنبه مواج خواهند بود. روز سه‌شنبه نیز وزش باد و گرد و خاک برای استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.

وی در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد: آسمان تهران امروز، صاف، در ارتفاعات افزایش ابر و وزش باد، در پاره‌ای نقاط باد و گرد و خاک با بیشینه و کمینه دمای ۱۵ و ۵ درجه سانتیگراد است. همچنین آسمان این استان در روز یکشنبه، صاف و غبارآلود و در روز دوشنبه، کمی ابری، بتدریج نیمه ابری و غبارآلود با بیشینه و کمینه دمای ۱۳ و ۶ و ۱۵ و ۸ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=13867

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.