• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

ایده جالب برای بازگشت طبیعت به فضای خانه‌ها/ بفرمایید گلدان بی‌دردسر!

  • کد خبر : 13853
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
ایده جالب برای بازگشت طبیعت به فضای خانه‌ها/ بفرمایید گلدان بی‌دردسر!

بازگشت به طبیعت از بهترین راه‌ها برای پیشگیری و درمان آثار زیان‌آور زندگی پرمشغله و صنعتی امروز ما است. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از ایانا، امروزه شاید بتوان گفت مردم به اهمیت فضای سبز و نقش آن در زندگی و بهبود شرایط زیست‌محیطی آگاه هستند، اما به‌دلیل نبود آموزش، ارائه راهکاری نوین و […]

بازگشت به طبیعت از بهترین راه‌ها برای پیشگیری و درمان آثار زیان‌آور زندگی پرمشغله و صنعتی امروز ما است.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از ایانا، امروزه شاید بتوان گفت مردم به اهمیت فضای سبز و نقش آن در زندگی و بهبود شرایط زیست‌محیطی آگاه هستند، اما به‌دلیل نبود آموزش، ارائه راهکاری نوین و تقویت مشارکت آنها راه‌های ایجاد و حفاظت از فضای سبز را نمی‌دانند. فرهنگ‌سازی برای ایجاد و حفظ فضاهای سبز و مشارکت‌های مردمی می‌تواند نقش بسزایی در افزایش و حفظ فضای سبز شهری داشته باشد.

متأسفانه با توسعه زندگی شهری و فشارهای زیاد کاری در جامعه پرنقش امروزی آثار طبیعت ار بسیار کمتر در زندگی روزمره‌مان حس می‌کنیم و به انسان‌هایی تبدیل شده‌ایم که هم‌گام با حرکتی سریع به سوی متمدن شدن، به سرعت از طبیعت و زیبایی‌های آن فاصله می‌گیریم. این در حالی است که بازگشت به طبیعت از بهترین راه‌ها برای پیشگیری و درمان آثار زیان‌آور زندگی پرمشغله و صنعتی امروز ما است؛ چرا که طبیعت ما در انسان‌ها است و آغوش سبزش می‌تواند آرامش را به او بازگرداند.

اگرچه زندگی در آپارتمان از یک‌سو و دغدغه‌ها و مشغله‌های روزمره از سوی دیگر، ما را از طبیعت دور کرده‌اند، با این حال هنوز هم می‌توان برای رسیدن به آرامش دست به دامن طبیعت شد. تنها کافی است طبیعت را به خانه‌تان بیاورید.

این طبیعت می‌تواند به اندازه یک باغچه کوچک، بالکن کوچک یا حتی چند گلدان کوچک باشد. پس اگر فرصت یا حوصله آبیاری گلدان‌های خود را ندارید و به‌نظرتان وقت‌گیر است، شما را با گلدان‌های خودآبیار زیبایی آشنا می‌کنیم که بی‌شک نظر شما را برای داشتن گلدان‌های زیبا و توجه بیشتر به داشتن گیاه در خانه جلب می‌کند.

این حیوانات سرامیکی، شما را از تبدیل شدن به قاتل گیاهان دور می‌کند. در این گلدان‌ها با استفاده از نیروی کاپیلاری (بالا رفتن آب به خلاف نیروی گرانشی و بر اثر نیروی موئیته) آب را جذب می‌کنند و زمانی که سطح خاک کاملاً مرطوب باشد، این فعالیت تا خشک شدن مجدد خاک متوقف می‌شود.

با وجود چنین ایده جالبی، منتظر چه هستید؟ تنها کافی است به هرکدام از این حیوانات یک لیوان آب بدهید.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=13853

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.