• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

طنین صدای کشاورز در نمایشگاه مطبوعات

  • کد خبر : 13787
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
طنین صدای کشاورز در نمایشگاه مطبوعات

انجمن صنفی نشریات تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی ایران با ۵۵ عنوان نشریه در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات با شعار «صدای کشاورزی و کشاورز» شرکت کرده است. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ مسوول غرفه این انجمن اظهار کرد: نشریات تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی به دلیل ناتوانی در تامین هزینه، به […]

rasaneh_jarayed_matbooat_nashriye_rooznameh_newsانجمن صنفی نشریات تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی ایران با ۵۵ عنوان نشریه در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات با شعار «صدای کشاورزی و کشاورز» شرکت کرده است.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ مسوول غرفه این انجمن اظهار کرد: نشریات تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی به دلیل ناتوانی در تامین هزینه، به صورت ماهنامه و دوماهنامه و در تیراژ ۵۰۰ هزار نسخه منتشر می شود.
ابوالقاسم گلباف با بیان اینکه ۸۰ درصد نشریات در حوزه کشاورزی و ۲۰ درصد نیز در بخش صنایع غذایی فعالیت دارند، افزود: زراعت و باغبانی، دام و طیور، شیلات و آبزیان، آموزش و ترویج کشاورزی، ماشین آلات صنایع کشاورزی، صنایع غذایی و بسته بندی حوزه های فعالیت نشریات این انجمن است.
مدیر مسوول ماهنامه دام و کشت و صنعت، هفته نامه برزگر را قدیمی ترین نشریه کشاورزی ایران معرفی کرد و گفت: هفته نامه برزگر به مدیر مسوولی عبدالرضا میربلوک از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون یکهزار و ۱۱۰ شماره منتشر کرده است.
مسوول غرفه نشریات کشاورزی نمایشگاه مطبوعات، مخاطبان این نشریات را کارشناسان کشاورزی، مدیران مجتمع های کشت و صنعت، تولید کنندگان و عرضه کنندگاه نهاده های دامی خواند و گفت: هدف اصلی ما انتقال دانش فنی و ترویج آن به زبان ساده، همراه با تحلیل های کارشناسی است.
گلباف، ترویج کشاورزی از سوی دستگاه های دولتی را مطلوب ندانست و افزود: وظیفه آموزش و ترویج کشاورزی به عهده بخش خصوصی گذاشته شده است در صورتی که دولت برای این نشریات جایگاهی قائل نیست و از آنان حمایت نمی کند.
وی با بیان اینکه خرید نشریات کشاورزی از سوی دستگاه های دولتی از ۳۰ به سه هزار نسخه کاهش یافته است، اظهار کرد: بخش های دولتی حتی از دادن آگهی های کشاورزی به نشریات کشاورزی پرهیز می کنند.
گلباف با بیان اینکه به نظر می رسد وزارت جهاد کشاورزی از صدا و سیما حمایت می کند، افزود: عموما درهای وزارت کشاورزی به روی نشریات خصوصی بسته است و بیش از یکسال است که وزیر جهادکشاورزی نشست خبری نداشته است.
وی گفت: نشریات تخصصی در راستای اهداف و برنامه های دولت حرکت می کنند به کشاورزی موصوعیت می دهند و آن را وارد زندگی مردم می کنند.
گلباف از دستگاه های دولتی خواست نشریات تخصصی کشاورزی را جدی بگیرند و آنها را به عنوان بازوی توانا باور داشته باشند.
مسوول غرفه نشریات کشاورزی نمایشگاه مطبوعات، حضور در نمایشگاه را مفید دانست و اظهار کرد: در اینجا ما مخاطبان هدف خود را پیدا می کنیم و به مراجعان مشاوره رایگان می دهیم.
بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات در۵۶۷ غرفه و ۷۰۰ عنوان نشریه از ۱۶ تا ۲۲ آبان ماه در مصلای امام خمینی (ره) تهران پذیرای بازدیدکنندگان است.
خبرنگار: احسان سمیع زاده

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=13787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.