• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

تاثیر مخرب سوزاندن زباله ها بر تغییرات آب و هوایی

  • کد خبر : 13572
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۹:۰۱
تاثیر مخرب سوزاندن زباله ها بر تغییرات آب و هوایی

تحقیقات جدید کارشناسان هواشناسی نشان می دهد که حدود ۴۰ درصد از آلودگی هوای جهان ناشی از سوزاندن پسماندها و زباله هاست. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از مهر، تحقیقات جدید نشان می دهد زباله های سوزانده شده، گازی سمی را در فضا منتشر می کنند که بر روی تغییرات آب و […]

zobale_Ashghal_mosaferتحقیقات جدید کارشناسان هواشناسی نشان می دهد که حدود ۴۰ درصد از آلودگی هوای جهان ناشی از سوزاندن پسماندها و زباله هاست.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از مهر، تحقیقات جدید نشان می دهد زباله های سوزانده شده، گازی سمی را در فضا منتشر می کنند که بر روی تغییرات آب و هوایی و سلامت انسانها تاثیر منفی و مخرب می گذارد.

این تحقیقات که به طور گسترده و در بیشتر کشورهای جهان با میزان آلودگی هوای متفاوت صورت گرفته است نشان می دهد که در اثر سوزاندن زباله گازهایی همچون مونوکسید کربن، دی اکسید کربن و جیوه در هوا منتشر می شوند.

در حال حاضر عوامل بسیاری بر افزایش آلودگی هوای جهان تاثیر می گذارند، عواملی که توسط دانشمندان بررسی و میزان آن نیز مشخص شده است. اما به دلیل اینکه پسماندهای زباله در فضای باز سوزانده می شوند، امکان اندازه گیزی آن نیز ممکن نبوده و همین مشکل این عامل را خطرناکتر از باقی موارد کرده است.

به گفته «کریستین ویدین مایر»، سرپرست تیم تحقیق، «کنترل و نظارت بر عملیات سوزاندن زباله ها باید به اولویتی مهم برای دولتها بدل شود. چنانچه اگر گازهای ناشی از این آتش سوزی ها ادامه پیدا کند جهان با بحران آلودگی هوا مواجه خواهد شد.»

ویدین مایر معتقد است: «با توجه به اهمیت موضوع، تغییر در سیاست های کلی سلامت در جهان ضروری است. در حال حاضر مشخص شده است که آلودگی ناشی از زباله های سوزانده شده بیشترین عامل کمی و کیفی در آلودگی هوا هستند اما از آنجا که این عملیات بدون هیچ گونه نظارتی صورت می گیرد، نمی توان میزان دقیق آن را در نواحی و کشورهای مختلف تخمین زد.»

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=13572

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.