• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

نگرانی از خسارات احتمالی بارش‌ها و توصیه بیمه‌ای به کشاورزان

  • کد خبر : 13522
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
نگرانی از خسارات احتمالی بارش‌ها و توصیه بیمه‌ای به کشاورزان

مشاور رییس صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: در حال حاضر فقط بیمه محصولات کشاورزی در بخش طیور اجباری و در بقیه بخش ها اختیاری است که با توجه به پیش‌بینی های هواشناسی درخصوص اوضاع نامطلوب بارش‌ها به کشاورزان توصیه می‌شود محصولات خود را بیمه کنند تا هنگام بروز خسارت، بیمه به دادشان برسد. به گزارش […]

sandoogh_bime_keshavarziمشاور رییس صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: در حال حاضر فقط بیمه محصولات کشاورزی در بخش طیور اجباری و در بقیه بخش ها اختیاری است که با توجه به پیش‌بینی های هواشناسی درخصوص اوضاع نامطلوب بارش‌ها به کشاورزان توصیه می‌شود محصولات خود را بیمه کنند تا هنگام بروز خسارت، بیمه به دادشان برسد.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از  ایسنا، محمد شهرکی با حضور در کرمانشاه، گفت: ایران در فهرست ۱۰ کشور بلاخیز دنیا قرار دارد و همین مسئله لزوم پرداختن به بیمه محصولات کشاورزی را توسط کشاورزان ضروری می کند.

شهرکی تحت پوشش بیمه رفتن محصولات کشاورزی خصوصا محصولات استراتژیک را از اهمیت ویژه برخوردار دانست و گفت: کشاورزی طلایه دار بخش تولید، اشتغال و کارآفرینی در کشور است؛ لذا با توجه به استراتژیک بودن بخش کشاورزی و جایگاه آن در اقتصاد کشور، اهمیت توجه به بیمه محصولات تولیدی در این بخش برای کاهش میزان ریسک پذیری فعالان کشاورزی زیاد است.

وی با تاکید بر لزوم تقویت پوشش بیمه ای محصولات کشاورزی در کشور گفت: بانک کشاورزی و مدیریت صندوق بیمه محصولات کشاورزی همسو با سیاست گذاری های دولت تدبیر و امید تلاش می کند با روش های مختلف، فرهنگ پوشش بیمه محصولات کشاورزی را در بین کشاورزان نهادینه کنند.

شهرکی با اشاره به لزوم مدیریت پوشش بیمه ای برای حمایت از ریسک پذیری کشاورزان گفت: بیمه محصولات کشاورزی باید فراگیر، جدی و الزامی شود.

به گفته وی در حال حاضر فقط بیمه محصولات کشاورزی در بخش طیور اجباری و در بقیه بخش ها اختیاری است.

شهرکی با تاکید بر لزوم اهتمام دولت به انجام تعهدات خود نسبت به بیمه محصولات کشاورزی گفت: در این صورت قدرت مانور صندوق بیمه در استان های کشور بیشتر و روند پرداخت غرامت به کشاورزان تسریع خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی های هواشناسی سال مطلوبی از نظر بارش پیش رو نیست، از کشاورزان خواست نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام کنند تا در صورت بروز خسارت، غرامت بیمه به عنوان یک کمک خرج به داد آنها برسد.

فرشاد صابری – مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه – نیز در ادامه از بیمه محصولات کشاورزی به عنوان چتر حمایتی برای حمایت از کشاورزان در زمان بروز خسارت یاد کرد و گفت: همه کشاورزان برای اطمینان خاطر باید محصولات خود را بیمه کنند.

صابری نهادینه کردن فرهنگ بیمه را در راستای ترغیب کشاورزان به سمت بیمه محصولات کشاورزی مهم ارزیابی کرد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=13522

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.