• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6

۵۰ هزار تن مرکبات به کشورهای همجوار صادر خواهد شد

  • کد خبر : 13079
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
۵۰ هزار تن مرکبات به کشورهای همجوار صادر خواهد شد

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، امسال ۵۰ هزار تن مرکبات و محصولات باغی به ارزش دو میلیارد دلار به کشورهای همجوار صادر می شود. محمد علی طهماسبی عصر سه شنبه در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه ملی گل و صنایع وابسته در محلات استان مرکزی افزود: انار، پسته، زعفران، […]

derakht_morakabat_shokoofe_porteghal_narengi_narenj_limooمعاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، امسال ۵۰ هزار تن مرکبات و محصولات باغی به ارزش دو میلیارد دلار به کشورهای همجوار صادر می شود.
محمد علی طهماسبی عصر سه شنبه در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه ملی گل و صنایع وابسته در محلات استان مرکزی افزود: انار، پسته، زعفران، انجیر، کشمش و خرما مهمترین محصولات صادراتی کشور با برند ویژه صادراتی هستند.
وی اظهارکرد: اینک ۲۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشورهای همجوار از محصولات باغی ایران برخوردار هستند و با توافق هسته ای با کشورهای ۱+۵بازار محصولات باغی ایران رونق گرفته است به طوری که کشورهای روسیه و آسیای میانه به بازار محصولات باغی ایران اضافه شده اند.
طهماسبی بیان کرد: سالانه بیش از ۱۶ میلیون تن محصولات باغی از سطح دو میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار برداشت می شود و امسال پیش بینی می شود با توجه به مستعد بودن آب و هوا این میزان تولید به ویژه انگور و سیب درختی افزایش یابد.
معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی افزود: ایران هفتمین تولیدکننده انواع مرکبات در جهان است و استان های مازندران، فارس، کرمان، خوزستان، هرمزگان، بوشهر و گیلان عمده ترین تولیدکنندگان مرکبات هستند که بر اساس آخرین برآوردهای صورت گرفته از باغ های این مناطق، پیش بینی می شود تولید انواع مرکبات نسبت به پارسال افزایش یابد.
طهماسبی گفت: برای افزایش تولید و توسعه سطح باغ ها و گلخانه های کشور هیچ گونه محدودیت تسهیلاتی وجود ندارد و با ارائه طرح، تسهیلات ارزی و ریالی به متقاضیان پرداخت می شود.
طهماسبی گفت: برای افزایش راندمان تولید و استفاده بهینه از منابع؛ تسهیلات بلاعوض برای اجرای آبیاری تحت فشار پرداخت می شود و دولت برای اجرای آبیاری نوین تا ۸۵ درصد تسهیلات بلاعوض پرداخت می کند.
وی اظهارکرد: تاکنون از مجموع دو میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار اراضی باغی کشور در ۸۰۰ هزار هکتار آبیاری نوین از نوع قطره ای اجرا شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال برای نخستین بار به صورت آزمایشی سازه های گلخانه ها در چهار استان کشور بیمه می شود و در سال های آینده بیمه سازه های گلخانه ای در سراسر کشور اجرا خواهد شد.
وی بیان کرد: شهرستان محلات یکی از قطب های مهم تولید و صادرات گل کشور به شمار می رود و با تکمیل و بهره برداری از پایانه گل محلات زنجیره تولید گل شامل نیروی انسانی ماهر، پژوهشکده ملی تحقیقات گل وگیاه زینتی و پایانه گل تکمیل می شود.
طهماسبی افزود: با برگزاری نمایشگاه های گل و گیاه در سال های اخیر در محلات گل این شهرستان دارای برند جهانی شده است.
وی گفت: حدود شش هزار هکتار از باغ های کشور به پرورش گل وگیاه اختصاص دارد و دولت برای افزایش تولید و صادرات، تولیدکنندگان را حمایت می کند.
سیزدهمین نمایشگاه ملی گل وصنایع وابسته محلات در محل پایانه های صادراتی در وسعت دو هزار و ۴۰۰ متر مربع در پنج سالن نمایش با طراحی خاص محیطی دایر شده است.
در این نمایشگاه ۱۱۰ غرفه به منظور عرضه و نمایش گل وگیاه ، سالن فروش مستقیم و ادوات کشاورزی و دو سالن عرضه و نمایش صنایع وابسته بر پا شده است.
نمایشگاه ملی گل محلات تا ۲۸ مهر ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ شب در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=13079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.