• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

ویلاسازی کشاورزی را تهدید می کند

  • کد خبر : 13059
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
ویلاسازی کشاورزی را تهدید می کند

رییس سازمان امور اراضی کشور ویلاسازی را ازعوامل تهدید بخش کشاورزی دانست و گفت: با ارایه راهکارهای لازم بایستی زمینه پیشگیری و کاهش این روند فراهم شود. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، «قباد افشار» شامگاه دوشنبه در جمع مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از تبدیل سطوح شیب دار […]

vila_baghرییس سازمان امور اراضی کشور ویلاسازی را ازعوامل تهدید بخش کشاورزی دانست و گفت: با ارایه راهکارهای لازم بایستی زمینه پیشگیری و کاهش این روند فراهم شود.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، «قباد افشار» شامگاه دوشنبه در جمع مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از تبدیل سطوح شیب دار به باغ به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای پیشگیرانه در این زمینه نام برد و افزود: برخی سطوح شیب دار را در محدوده اراضی کشاورزی برای ویلاسازی انتخاب می کنند که پدیده نامطلوبی است.
وی یکی از اولویت ها در بحث حفاظت از اراضی کشاورزی را رفع تداخل ها دانست و گفت: باید به گونه ای عمل کنیم که خیال مردم از بابت سرمایه گذاری و فعالیت در بخش کشاورزی راحت باشد.
وی اظهار داشت: یکی دیگراز اولویت ها حفظ اراضی کشاورزی، حمایت ازبهره برداران است و باید نگذاریم اراضی از دست بهره برداران خارج شود.
وی اضافه کرد: جلوگیری از قطعه قطعه شدن زمین ها از دیگر ضرورت ها است و با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی می شود.
افشار ادامه داد: اجرای طرح کاداستر ظرفیت قابل توجهی در زمینه کمک گرفتن از نظام مهندسی برای کاهش مشکلات بخش کشاورزی فراهم می کند و این طرح در استان البرز باید با جدیت دنبال شود.
وی اظهار کرد: باید به پیمانکاران، شرکت های مشاوره ای، بخش خصوصی و نظام مهندسی به عنوان همکار و نه طرف قرارداد نگاه کنیم و این مهم را همواره مد نظر داشته باشیم.
رئیس سازمان امور اراضی کشور افزود: استان البرز توانمندی نمونه شدن در زمینه کاداستر در سطح کشور را دارد و باید تلاش ها و اقدامات برای شکوفایی این توانمندی صورت گیرد.
افشار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تشکیلات مناسبی برای بخش مدیریت امور اراضی استان البرز طراحی شده و این استان از این نظر در وضعیت خوبی است.
وی ادامه داد: اداره های زیرمجموعه برای این بخش در استان البرز در نظر گرفته شده و امیدواریم به کمک این بخش شاهد مدیریت بهتر امور اراضی در استان باشیم.
رییس سازمان امور اراضی کشور افزود: طراحی بخش مدیریت امور اراضی سایر استان های کشور بر اساس الگویی که برای استان البرز پیاده شده، انجام می شود زیرا الگویی که برای البرز پیاده شده، الگوی بسیار خوبی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: زیرمجموعه های سازمان امور اراضی کشور در استان ها باید پیگیر حل مشکلات مردم باشند و به سازمانی هوشمند، چابک و پاسخگو تبدیل شویم.
افشار اظهار داشت: دولت و مجلس برای رفع موانع و مشکلات سازمان امور اراضی همکاری های قابل توجهی داشته اند و این امر موجب شده تا شرایط مطلوبی برای پیگیری مشکلات مردم در حوزه امور اراضی به وجود آید.
وی یادآور شد: در چنین شرایطی نباید امور ارباب رجوع در سازمان امور اراضی کشور معطل بماند.
رییس سازمان امور اراضی کشور در سفر خود به استان البرز از بخش های مختلف جهاد کشاورزی این استان و فعالیت های بخش مدیریت امور اراضی البرز بازدید کرد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=13059

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.