• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8

افتتاح ۱۵ دبیرخانه منابع طبیعی در کشور تا پایان سال

  • کد خبر : 13046
  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
افتتاح ۱۵ دبیرخانه منابع طبیعی در کشور تا پایان سال

مدیر کل دفتر ترویج و مشارکت مردمی سازمان جنگل‌ها اظهار کرد: اینکه در انظار عمومی محیط‌ زیست را تنها در آلودگی هوا و حیات وحش و منابع طبیعی را تنها به جنگل و مرتع اختصاص دهیم، به محیط زیست و منابع طبیعی ظلم کرده‌ایم. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، […]

ahzaab_mosharekat_mardom_saman_gheyrdolati_tashakolمدیر کل دفتر ترویج و مشارکت مردمی سازمان جنگل‌ها اظهار کرد: اینکه در انظار عمومی محیط‌ زیست را تنها در آلودگی هوا و حیات وحش و منابع طبیعی را تنها به جنگل و مرتع اختصاص دهیم، به محیط زیست و منابع طبیعی ظلم کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، “غلامرضا هادربادی” در نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد با اداره کل منابع طبیعی استان یزد، افزود: در حال حاضر شرایطی ایجاد شده که با آوردن نام محیط زیست و منابع طبیعی، بستن کارخانه و جلوگیری از واگذاری زمین در اذهان شکل می‌گیرد.

وی با بیان این که چهار شاخص از شش شاخص توسعه پایدار در راستای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی است،ادامه داد: در تبین اساس توسعه پایدار در کشور می‌بایست محیط زیست و منابع طبیعی مبنا قرار گیرد.

این مسئول تصریح کرد: در سراسر دنیا، منابع طبیعی و محیط زیست اساس توسعه است و انتشار گازهای گلخانه‌ای، حفظ منابع آب، حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری، بیابان‌زدایی و جنگل‌زایی، چهار شاخص اساسی آن محسوب می‌شود که در کنترل منابع طبیعی و محیط زیست است.

وی در قسمتی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: منابع طبیعی و محیط زیست مکمل یکدیگرند و نباید میان آن دو، مرزی قائل شد.

افتتاح ۱۵ دبیرخانه منابع طبیعی در کشور تا پایان سال

هادربادی همچنین با اشاره به نشست‌های تشکل‌های زیست محیطی کشور در آبان ماه امسال در سمنان، گفت: این نشست فرصت مناسبی برای رفع ابهامات در خصوص تشکیل دبیرخانه منابع طبیعی استان‌هاست.

وی تشکیل دبیرخانه سازمان‌های مردم نهاد فعال منابع طبیعی در استان‌ها را در راستای ماده ۷ قانون و افزایش بهره‌وری ذکر و عنوان کرد: تاکنون دبیرخانه استان‌های سیستان و بلوچستان، قزوین و مرکزی افتتاح شده و استان‌های تهران و لرستان در دست اقدام است و تا پایان سال جاری ۱۵ دبیرخانه در ۱۵ استان کشور دایر خواهد شد.

مدیر کل دفتر ترویج و مشارکت مردمی سازمان جنگل‌ها با تأکید بر اینکه بگذارید تشکل‌ها نزدیک‌تر به نماینده‌ها و تصمیم‌گیران باشند، گفت: تشکیل دبیرخانه‌های منابع طبیعی در جهت موازی‌کاری با شبکه تشکل‌های زیست محیطی نیست بلکه این دبیرخانه‌ها، یک حلقه واسط میان سیاستگذاران منابع طبیعی و این شبکه است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=13046

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.