• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7

اسب‌های کاسپین باید جایگزین اسب‌های وارداتی شوند

  • کد خبر : 12920
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
اسب‌های کاسپین باید جایگزین اسب‌های وارداتی شوند

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: جایگزین کردن بیشتر اسب کاسپین با اسب‌های (پونی)‌ وارداتی گامی موثر برای حفظ و توسعه این میراث ارزشمند است. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، چهارمین همایش بین‌المللی و پنجاهمین سالگرد معرفی اسب کاسپین، روز گذشته در گیلان آغاز به کار کرد و تا هجدهم شهریورماه […]

asb_khazar_caspianمعاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: جایگزین کردن بیشتر اسب کاسپین با اسب‌های (پونی)‌ وارداتی گامی موثر برای حفظ و توسعه این میراث ارزشمند است.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، چهارمین همایش بین‌المللی و پنجاهمین سالگرد معرفی اسب کاسپین، روز گذشته در گیلان آغاز به کار کرد و تا هجدهم شهریورماه جاری ادامه دارد و کشورهایی همچون انگلستان، آمریکا، ایرلند، کانادا، سوئد، فرانسه، بلژیک و سوییس از جمله کشورهای شرکت کننده در این همایش هستند.

حسن رکنی – معاون وزیر جهاد کشاورزی – در حاشیه برگزاری این جشنواره در جمع خبرنگاران گفت: توسعه گردشگری ورزشی با محور اسب کاسپین موجب رونق صنعت گردشگری و نیز اشتغال‌زایی در استان و کشور می‌شود.

وی اضافه کرد: هفت توده نژاد اسب در ایران وجود دارد که منطقه زیستی این اسب‌ها از شمال تا جنوب ایران، گسترده شده و مهمترین آنها کاسپین، دره ثوری، ترکمن و کرد هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: حدود یک میلیون رأس از تک سمیان در ایران وجود دارند، این جمعیت به عنوان ثروت ملی کشور محسوب شده و باید به صورت هوشمند، مدیریت شوند.

رکنی خاطرنشان کرد: مقدمات خوبی در این ارتباط انجام شده که تالیف کتاب تبارنامه اسب کاسپین یکی از این مقدمات است.

وی تصریح کرد: معرفی سرمایه‌های موجود و اشتغال‌زایی در مراکز پرورش و جایگزین کردن بیشتر اسب کاسپین با اسب (پونی) های وارداتی، می تواند با مشارکت هرچه بیشتر علاقه‌مندان، موجبات شناخت، معرفی، رونق‌بخشی و سرمایه‌گذاری افزون این نژاد را میسر کند و گامی موثر برای حفظ و توسعه این میراث ارزشمند برداشته شود.

دالتون – رییس انجمن جهانی اسب کاسپین – نیز گفت: در حال حاضر ۲۰۰۰ اسب کاسپین در جهان شناسنامه دارند که در تلاشیم این تعداد را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه استان گیلان زیستگاه اصلی این اسب اصیل در جهان است، اظهار کرد: طبق آمارها بیش از ۲۹ هزار رأس اسب کاسپین در این استان زندگی می کنند که از این تعداد، بیش از ۱۲۰ رأس از آنها شناسنامه دارند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=12920

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.