• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2

انجام اقدامات لازم برای ممانعت از ابتلای آهوان دشت سهرین به طاعون

  • کد خبر : 12895
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
انجام اقدامات لازم برای ممانعت از ابتلای آهوان دشت سهرین به طاعون

سرپرست اداره‌کل حفاظت‌محیط‌ زیست استان زنجان با اشاره به اینکه از ظهر روز گذشته (یکشنبه) هیچ‌گونه تلفات جدیدی از گونه‌های کل و بز در منطقه شکارممنوع خرمنه‌سر براثر طاعون نشخوارکنندگان گزارش نشده است، گفت: اقدامات لازم برای جلوگیری از توسعه این بیماری در دست اقدام است. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، ناصر جعفری […]

ahoo_gavaznzardسرپرست اداره‌کل حفاظت‌محیط‌ زیست استان زنجان با اشاره به اینکه از ظهر روز گذشته (یکشنبه) هیچ‌گونه تلفات جدیدی از گونه‌های کل و بز در منطقه شکارممنوع خرمنه‌سر براثر طاعون نشخوارکنندگان گزارش نشده است، گفت: اقدامات لازم برای جلوگیری از توسعه این بیماری در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، ناصر جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سئوال که چرا علی‌رغم هشدارهای داده شده در چند ماهه گذشته مبنی بر احتمال شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان، اقدامات لازم انجام نشده است، اظهار کرد: با شیوع بیماری در منطقه هفتاد قله استان مرکزی هشدارهای لازم به همه استان‌ها ارسال شد و به تبع آن در زنجان جلساتی با حضور ارگان‌های ذی‌ربط انجام و دامپزشکی موظف به واکسیناسیون دام‌های هم‌جوار با مناطق حفاظت‌شده و شکارممنوع شد.

وی تصریح‌ کرد: در رابطه با این‌که آیا همه دام‌ها در این مناطق واکسیناسیون شده‌اند یا نه، اداره‌کل دامپزشکی باید گزارش ارائه دهد، اما تا آنجایی که مطلع هستیم کارها انجام شده و حتی با استان گیلان که هم‌مرز با طارم است نیز رایزنی شد تا دام‌ها از مناطق خارج شوند.

این مسئول ادامه ‌داد: متاسفانه علی‌رغم اقداماتی که انجام شد، هشتم شهریورماه در منطقه خرمنه‌سر شاهد تلفات گونه‌های کل و بز بر اثر این بیماری بودیم که بلافاصله جلساتی در این رابطه برگزار شد و هماهنگی‌های لازم به عمل آمد و اداره‌کل منابع‌طبیعی نیز بلافاصله وارد عمل شده و همه دام‌ها را از این مناطق خارج کرد.

وی افزود: در همین رابطه واکسیناسیون سایر دام‌ها نیز با جدیت در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم این ویروس را که بسیار کشنده است، کنترل کنیم و این در حالی است که تاکنون ۴۱ رأس کل و بز بر اثر این بیماری تلف شده است.

جعفری به آخرین وضعیت سلامت آهوان دشت سهرین نیز که در معرض این بیماری هستند اشاره کرد و یادآور شد: اقدامات لازم در این رابطه انجام شده و امیدواریم هیچ‌گونه مشکلی در این منطقه به ‌وجود نیاید.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=12895

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.