• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

آیا بحران آب بزرگ‌نمایی شده است؟

  • کد خبر : 12865
  • ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
آیا بحران آب بزرگ‌نمایی شده است؟

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در واکنش به این مساله که برخی معتقدند در توصیف بحران آب بزرگ‌نمایی شده، اظهار داشت که در بحث اطلاع‌رسانی بحران آب، کم کاری شده. نه مسئولین ذی‌ربط و نه رسانه‌ها،‌ هیچ کدام حق مطلب را ادا نکرده‌اند. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از […]

khoshki_khoshksali_kamabi_kamboodab_biabiیک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در واکنش به این مساله که برخی معتقدند در توصیف بحران آب بزرگ‌نمایی شده، اظهار داشت که در بحث اطلاع‌رسانی بحران آب، کم کاری شده. نه مسئولین ذی‌ربط و نه رسانه‌ها،‌ هیچ کدام حق مطلب را ادا نکرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، عباس‌ پاپی‌زاده عنوان کرد: بیش از نیمی از دشت‌های ما وارد مرحله بحرانی شده، وقتی تعدادی از دشت‌ها وارد بحران می‌شوند باید آژیر خطر را کشید. ما از میزان استاندارد هم عبور کرده‌ایم اما انگار نه انگار که اتفاقی افتاده است.

او ادامه داد: در این جا موضوع پدافند غیرعامل مطرح است و این تهدیدی است که امنیت کشور را تهدید می‌کند. الان شهر تهران آب ندارد، کرج دچار بی‌آبی شده و شهرک‌های صنعتی قزوین، البرز و تهران به خاطر بی‌آبی در حال تعطیل شدن هستند. حالا می‌خواهند برای جبران این موضوع، آب را از یک حوزه آبریز با تونل به یک حوزه دیگر منتقل کنند؛ مثل انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به اصفهان و کرمان که کانون‌های ریزگرد را در خوزستان به وجود آورده است.

این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که چه میزان از خسارت‌های ناشی از کمبود آب قابل جبران است، گفت:‌ قسمتی از این خسارت‌ها قابل جبران نیست. مثلا سفره زیرزمینی که آبش تخلیه شده و دشتی که چند متر نشست کرده، امکان جبرانش وجود ندارد.

پاپی‌زاده افزود: البته هنوز هم فرصت برای جبران هست اما متاسفانه سیاست‌های غلطی اتخاذ می‌شود؛ مثلا برای انتقال آب تونل حفر کرده‌اند اما همان تونل، سفره‌های آب زیرزمینی را که در مسیرش قرار داشته دگرگون کرده چون از لایه‌های مختلف زیرزمینی عبور کرده و انفصال ایجاد کرده است. این لایه‌ها دیگر نمی‌توانند به حالت طبیعی خود برگردند.

او در پایان تاکید کرد: تا دیر نشده باید از اسراف و برداشت بیش از حد جلوگیری شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=12865

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.