• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

بالاخره وزارت کشاورزی دست‌ به کار شد

  • کد خبر : 12808
  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
بالاخره وزارت کشاورزی دست‌ به کار شد

عضو شورای ملی زیتون از ورود وزارت جهاد کشاورزی به باغات برای مبارزه با آفت مگس زیتون خبر داد و گفت: برای افزایش تولید روغن زیتون و تقویت انگیزه باغداران، دولت باید به تولید‌کنندگان یارانه بدهد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از  ایسنا، نادر جلالت، اظهار کرد: براساس اخبار و اطلاعات […]

zeytoonعضو شورای ملی زیتون از ورود وزارت جهاد کشاورزی به باغات برای مبارزه با آفت مگس زیتون خبر داد و گفت: برای افزایش تولید روغن زیتون و تقویت انگیزه باغداران، دولت باید به تولید‌کنندگان یارانه بدهد.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از  ایسنا، نادر جلالت، اظهار کرد: براساس اخبار و اطلاعات رسیده از باغات مناطق تولید‌کننده زیتون، کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی به باغ‌ها ورود پیدا کرده و مبارزه با آفت مگس زیتون را آغاز کردند، چراکه هنوز باغداران به آن سطح از آگاهی نرسیدند که برای افزایش تولید و درآمد خود باید بیش از هر کسی برای تولید سالم دلسوزی کنند و پیش از هر کسی باید برای مبارزه با آفت مگس زیتون اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: در این شرایط وظیفه کارشناسان و وزارت جهاد کشاورزی است برای حمایت از تولید، به باغات ورود کنند و به مبارزه با این آفت بپردازند.

عضو شورای ملی زیتون ادامه داد: در مبارزه با این آفت آنچه بیش از همه‌چیز اهمیت دارد مبارزه غیرشیمیایی و بیولوژیک با مگس زیتون است تا خطری برای تولید نداشته باشد که در این زمینه وزارت جهاد کشاورزی از طریق فرمون‌ها و دیگر تجهیزات بیولوژیک استفاده می‌کنند.

به گفته جلالت گرچه شرایط اقلیمی در سال زراعی جاری و آفت مگس زیتون سبب کاهش نسبی این محصول خواهد شد اما در حال حاضر نمی‌توان برآورد دقیقی از میزان تولید زیتون و روغن زیتون در سال جاری ارائه داد.

دولت برای افزایش تولید روغن زیتون یارانه بدهد

وی اظهار کرد: علی‌رغم این‌که صبر و حوصله بیشتر باغداران برای نگه‌داشتن میوه زیتون روی درخت برای رسیدن زمان استحصال روغن از آن توجیح اقتصادی دارد اما باغداران به دلیل هزینه‌های بیشتر روغن زیتون، دیرتر برداشت کردن زیتون و آفت مگس زیتون که می‌تواند برای آنها خانه‌مان‌سوز باشد ترجیح می‌دهند زیتون را زودتر برداشت کنند که این خود سبب می‌شود تولید روغن زیتون در کشور هرسال کمتر شود.

عضو شورای ملی زیتون اعلام کرد: دولت برای تولید روغن زیتون به باغداران یارانه بدهد که حداقل این یارانه بتواند هزینه‌های اضافه آنها را برای نگه‌داشتن محصول‌شان در راستای افزایش تولید روغن زیتون جبران کند.

جلالت تصریح کرد: اگر میانگین برداشت زیتون در واحد سطح از حدود پنج تن در شرایط کنونی به ۱۰ تن برسد، می‌توان امیدوار بود که تولید زیتون کنسروی و عرضه آن در بازار اشباع می‌شود و این عامل خود باعث خواهد شد تولید روغن زیتون اقتصادی‌تر و نسبت به گذشته بیشتر شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=12808

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.