• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

دولت: پرداخت بدهی کشاورزان تا ۲ هفته آینده

  • کد خبر : 12714
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
دولت: پرداخت بدهی کشاورزان تا ۲ هفته آینده

وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت بدهی کشاورزان را تا دو هفته آینده پرداخت می کند. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از خبرگزاری صداوسیما،‌ وزیر جهاد کشاورزی درنشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با اشاره به اینکه درسال جاری ۸ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد گفت: تاکنون بیش […]

vazir_jahad_keshavarziوزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت بدهی کشاورزان را تا دو هفته آینده پرداخت می کند.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از خبرگزاری صداوسیما،‌ وزیر جهاد کشاورزی درنشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با اشاره به اینکه درسال جاری ۸ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد گفت: تاکنون بیش ازهفتاد هزار میلیارد ریال از مطالبات کشاروزان پرداخت شد و تا دوهفته آینده یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان دیگر پرداخت می شود.

محمود حجتی با اشاره به اینکه درسال ۱۳۹۲ کل گندم خریداری شده از مردم ۴ میلیون و۷۰۰ هزارتن بود افزود: امسال این رقم به حدود ۸ میلیون تن رسیده است.

وی فرهنگ سازی و ترغیب مردم به کاهش استفاده بی رویه از منابع آب زیرزمینی، کاهش مصرف آب با ترویج سیستم های نوین آبیاری و افزایش کشت های گلخانه ای را از رویکرد مهم دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه بخش کشاورزی اعلام کرد.

وزیرجهاد کشاورزی با اشاره به اینکه با تدبیر و احساس مسوولیت دولت و با همکاری و هماهنگی نخبگان و کارشناسان درصد تورم از چهل درصد در سال ۱۳۹۱ به ۱۷ درصد کاهش پیدا کرد گفت: دولت در تلاش است تا نرخ تورم را به ۱۳ الی ۱۴ درصد برساند و برای تک نرخی کردن تورم از همه ابزارهای لازم استفاده می کند.

حجتی یکی از دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم را توافقات هسته ای دانست و گفت: هنوز دولت برای فروش نفت با مشکل مواجه است و نفت به کمتر از یک سوم قیمت واقعی به فروش می رسد.

وزیر جهاد کشاورزی پرداخت یارانه را باری سنگین بر منابع دولت اعلام کرد و گفت: پرداخت یارانه علاوه بر بار تورم موجب سرگردانی منابع مالی دولت نیز می شود.

حجتی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۲ ذرت با ارز مبادله هزار و ۲۰۰ تومان در بازار به قیمت هزارو ۲۵۰ تومان عرضه می‌شد، افزود: ولی امروز ذرت با ارز سه هزار تومانی ۷۰۰ تومان در بازار عرضه می‌شود. وی گفت: در اوج تحریم و فشار غرب ۸۰۰ کشتی حامل گندم ، برنج و ذرت از سوی غرب به کشور ما داده نشد.

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد از سال‌های قبل به عنوان قطب دامداری کشور مطرح بود اما به دلیل خشکسالی‌های اخیر، خشک شدن چشمه‌ها و قنات‌ها دامداری استان وضعیت نابسامانی پیدا کرده است گفت: رودخانه مارون متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد است و سد مارون که بر روی این رودخانه ساخته شد، شهرستان بهبهان از توابع خوزستان از وجود این سد آباد شده اما اجازه برداشت آب به مردم استان داده نمی‌شود.

محمد علی بزرگواری افزود: سد کوثر یکی دیگر از سدهای استان است که آب این سد به استان‌های بوشهر و منطقه عسلویه برده شده و حتی برای کشور قطر پیش‌بینی شده اما حق برداشت و استفاده به مردم استان داده نشده است.

بزرگواری با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد نیازمند نگاه ویژه دولت است، افزود: بالغ بر دو تا سه هزار نفر از تحصیل‌کردهای بیکار استان در رشته‌های کشاورزی، باغداری و دامداری هستند که انتظار می‌رود با راه‌اندازی تعاونی‌های تولید مشکل اشتغال بخشی اعظمی از این افراد حل شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=12714

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.