• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7

سوئد خواستار آغاز همکاری های کشاورزی با ایران شد

  • کد خبر : 12449
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
سوئد خواستار آغاز همکاری های کشاورزی با ایران شد

مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهادکشاورزی گفت: زمینه ها و راهکارهای همکاری در بخش کشاورزی دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ از وزارت جهادکشاورزی، هومن فتحی در دیدار با کاردار سوئد افزود: فضای پس از توافق هسته ای زمینه […]

hamkari_3مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهادکشاورزی گفت: زمینه ها و راهکارهای همکاری در بخش کشاورزی دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ از وزارت جهادکشاورزی، هومن فتحی در دیدار با کاردار سوئد افزود: فضای پس از توافق هسته ای زمینه را برای جلب سرمایه گذاری های خارجی، تبادل تجربیات و تولید مشترک ایران با سایر کشورها بیش از پیش فراهم ساخته است.
وی اظهار داشت: ایران پل ارتباطی میان آسیا و اروپا است و دارای موقعیت سوق الجیشی در منطقه، تنوع اقلیمی و ظرفیت های بالا در بخش کشاورزی است و از این رو صادرات به کشورهای هدف و یا کشورهای ثالث به طور هدفمند دنبال می شود و ملاقات ها و تبادلات گسترده ای ایران با کشورها برای انتخاب شرکای مطمئن آغاز شده است.
در این دیدار پرلینر کاردار سوئد خواستار آغاز همکاری های کشاورزی میان ایران و سوئد شد.
وی در عین حال علاقه کشورش را در مورد تبادل تجربیات در زمینه مدیریت جنگل و توسعه نظام گواهی محصولات ارگانیک که از زیرساخت های توسعه صادرات کشاورزی ایران به اروپا است، اعلام کرد.
پرلینر اظهار داشت: دو کشور می توانند به منظور تجارت محصولات کشاورزی، پروتکل های بهداشتی به ویژه در حوزه دامپزشکی و حفظ نباتات تبادل کنند.
گفتنی است، سوئد دارای یکی از اقتصادهای توسعه یافته جهانی است و از نظر سرمایه گذاری و سیاسی به عنوان کشوری با ثبات شناخته می شود.
سوئد بازار خوبی برای محصولات کشاورزی ایران به شمار می رود و این کشور به دلیل هوای متغیر، بخش قابل توجهی از مواد غذایی مورد نیازش را وارد می کند.
دانشگاه علوم کشاورزی سوئد(SLU) بزرگترین مرکز تحقیقات علوم کشاورزی و منابع طبیعی در اسکاندیناوی است و با این وجود تنها دو درصد از نیروی کار در این کشور کشاورز هستند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=12449

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.