• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

روستاییان در زنجان ۲۰ رأس گراز را کشتند

  • کد خبر : 12444
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
روستاییان در زنجان ۲۰ رأس گراز را کشتند

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ امجد باقری، مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت شماری از روستاییان در اراضی کشاورزی بخش حلب شهرستان ایجرود از توابع این استان ۲۰ رأس گراز وحشی را کشتند. امجد باقری روز چهارشنبه ۲۱ مرداد به خبرگزاری «ایرنا» گفت یک گله گراز برای […]

goraz_koshtar_shekar_khookvahshiبه گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ امجد باقری، مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت شماری از روستاییان در اراضی کشاورزی بخش حلب شهرستان ایجرود از توابع این استان ۲۰ رأس گراز وحشی را کشتند.

امجد باقری روز چهارشنبه ۲۱ مرداد به خبرگزاری «ایرنا» گفت یک گله گراز برای خوردن آب به کانالی در اطراف روستای ینگی کندی وارد کانالی شده و درون آن گرفتار شدند که در این حین عده‌ای از اهالی روستا با اسلحه شکاری و ضربات چوب، سنگ و میله آهنی جانشان را گرفتند.

به‌گفته او این رویداد در روز چهارم مردادماه در اراضی کشاورزی بخش حلب و از سوی حدود ۱۵ نفر از روستاییان رخ داد.

مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ایجرود پس از دو هفته موفق به شناسایی و دستگیری سه فرد متخلف متواری شدند و سایر متخلفان نیز شناسایی و به محیط زیست این شهرستان احضار شده‌اند.

متخلفان باید در ازای کشتار هر رأس گراز هشت میلیون ریال ضرر و زیان پرداخت کنند و از جنبه عمومی جرم نیز به جزای نقدی یا حبس محکوم خواهند شد.

مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان از کشاورزان منطقه خواست تا برای حفظ محصولات خود یا از نگهبان استفاده کنند و یا دور زمین‌های خود را حصار بکشند تا حیوانات وحشی چون گراز به منظور تغذیه به زمین‌های آنان راه نیابند.

امجد باقری افزود: «گراز‌ها نیز جزئی از طبیعت هستند و وجود آن‌ها در چرخه طبیعت لازم و ضروری است و هیچ‌کس حق ندارد به‌طور خودسر دست به کشتار آن‌ها بزند.»

تقریباً هر ماه چند خبر از کشتار حیوانات در ایران منتشر می‌شود. اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در گزارش سالیانه خود از وضعیت حیات وحش جهان حدود ۷۶ گونه از رده‌های جانوری ایران را در فهرست سرخ این اتحادیه  قرار داده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=12444

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.