• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

ابتکار: بهره برداری از جنگل های طبیعی تا ۱۰ سال آینده متوقف می شود

  • کد خبر : 12215
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۷:۰۹
ابتکار: بهره برداری از جنگل های طبیعی تا ۱۰ سال آینده متوقف می شود

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست از توقف بهره برداری از جنگل های طبیعی کشور تا ۱۰ سال آینده خبر داد و گفت: این طرح با همکاری سازمان جنگل ها و مراتع کشور اجرا می شود. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایرنا ، معصومه ابتکار روز […]

takhrib_jangal_2معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست از توقف بهره برداری از جنگل های طبیعی کشور تا ۱۰ سال آینده خبر داد و گفت: این طرح با همکاری سازمان جنگل ها و مراتع کشور اجرا می شود.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایرنا ، معصومه ابتکار روز سه شنبه در حاشیه افتتاح کارخانه بازیافت کاغذ شهرستان گمیشان در استان گلستان در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: بر این اساس و به منظور جایگزینی و تامین چوب مورد نیاز، تعرفه واردات چوب و کاغذ صفر شده است.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: همچنین با توقف طرح های بهره برداری از جنگل های طبیعی، طرح های گردشگری در این جنگل ها توسعه می یابد.
معاون رییس جمهوری با اشاره به طرح های بازیافت کاغذ گفت: طرح های بازیافتی بهترین سرمایه گذاری برای حفظ جنگل های طبیعی است و نقش موثری در تامین امنیت اقتصادی،سیاسی و اجتماعی جامعه دارد.
ابتکار اضافه کرد: اکنون با بازیافت هر تن کاغذ از قطع ۱۵ درخت قطور و همچنین از آثار تخریبی محیط زیست جلوگیری می شود.
مراسم افتتاح ۱۵ طرح صنعتی و کشاورزی گلستان روز سه شنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزیر جهاد کشاورزی و معاون رییس جمهوری در امور مناطق محروم در واحد بازیافت کاغذ شهرستان گمیشان در شمال غرب استان برگزار شد.
این هیات در سفری یک روزه ،صبح امروز از طریق فرودگاه بین المللی گرگان وارد استان گلستان شدند.
استان گلستان در شمال ایران حدود ۴۵۲ هزار هکتار جنگل دارد که از این میزان ۷۵ هزار هکتار آن جنگل های سوزنی برگ دست کاشت و بقیه را جنگل های پهن برگ هیرکانی تشکیل می دهد که از منطقه نوکنده درغرب استان شروع و تا حوزه گلیداغ درشرق استان ادامه دارد.
استان گلستان همچنین ۸۶۲ هزار هکتار مرتع دارد که بیش از ۷۳ درصد آن از نوع فقیر، نزدیک ۱۵ درصد متوسط و کم تر از ۱۲ درصد از نوع خوب است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=12215

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.