• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

ایران و فرانسه همکاریهای مشترک در زمینه فناوری های سبز خواهند داشت

  • کد خبر : 12052
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
ایران و فرانسه همکاریهای مشترک در زمینه فناوری های سبز خواهند داشت

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست گفت: در دیدار لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه بر همکاری های مشترک دو کشور در زمینه فناوری های سبز به ویژه در حوزه آب تاکید شد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا ، لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه […]

hamkari_3معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست گفت: در دیدار لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه بر همکاری های مشترک دو کشور در زمینه فناوری های سبز به ویژه در حوزه آب تاکید شد.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا ، لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه در محل سازمان حفاظت محیط زیست با معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس این سازمان دیدار کرد. در این دیدار دو طرف در مورد مسائل محیط زیستی دو کشور بحث و گفت وگو کردند.

آذرماه سال جاری قرار است اجلاس جهانی تغییرات آب و هوا در پاریس برگزار شود که دو طرف در این زمینه نیز گفتوگو کردند.

ابتکار پس از دیدار با فابیوس باوی که عصر روز چهارشنبه انجام شد با حضور در جمع خبرنگاران در مورد نتایج مذاکرات دوجانبه گفت: امروز نشست دوجانبه درخصوص همکاری های دو کشور در زمینه مسائل محیط زیست و مذاکرات مربوط به تغییرات آب و هوایی بود.

ابتکار افزود: قرار است اجلاس بین المللی تغییرات آب و هوایی کپ ۲۱ آذرماه سال جاری در فرانسه برگزار شود که ریاست آن بر عهده وزیر خارجه فرانسه است.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: مسوولیت رسیدن به یک توافق جدید درخصوص تغییرات آب و هوایی به انجام مذاکرات با کشورهای تولید کننده گازهای گلخانه ای با هدف کاهش آنها از دیگر مسوولیت های این اجلاس است.

ابتکار افزود: همچنین رسیدن به یک توافق جدید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و خسارات ناشی از آن نیز در این اجلاس انجام می شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ایران آسیب زیادی از تغییرات آب و هوایی را دیده و خسارات زیادی را از کاهش منابع آبی، افزایش دما و گردو غبار تحمل کرده است که قرار است در این اجلاس این موضوعات نیز مورد بررسی قرار گیرد.

ابتکار گفت: همچنین با وزیر امور خارجه فرانسه به این نتیجه رسیدیم که دو کشور در زمینه فناوری های سبز به ویژه موضوع آب همکاری مشترک داشته باشند.

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه که صبح امروز وارد تهران شده تاکنون با دکتر حسن روحانی رییس جمهوری و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=12052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.