• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
0

ابتکار: پروژه های انتقال آب تنها با هدف تامین آب شرب انجام می شود

  • کد خبر : 11993
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
ابتکار: پروژه های انتقال آب تنها با هدف تامین آب شرب انجام می شود

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سیاستهای این سازمان بر موافقت با انجام پروژه های انتقال آبی که با هدف تامین آب شرب انجام می گیرد، قرار دارد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار ظهر سه شنبه در نشست شورای اداری استان چهارمحال و […]

abresani_enteghal_ab_loolehمعاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سیاستهای این سازمان بر موافقت با انجام پروژه های انتقال آبی که با هدف تامین آب شرب انجام می گیرد، قرار دارد.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار ظهر سه شنبه در نشست شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد با بیان تصویب سیاستهای کلی سازمان حفاظت محیط زیست در مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: یکی از مهمترین برنامه های دولت یازدهم در حوزه حفاظت محیط زیست تدوین این سیاستهای کلی است که بر اساس آن معضلات مدیریت منابع آب بر اساس واقعیتها و مبتنی بر برنامه ریزیهای اصولی رفع می شود.

وی ادامه داد: طبق این سیاست های کلی سمت و سوی برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست مشخص شده بر اساس این سیاستها، شاهد کاهش معضلات زیست محیطی در کشور خواهیم بود.

ابتکار با تاکید بر انجام ارزیابی های زیست محیطی در پروژه های انتقال آب، تصریح کرد: در حوزه آب و به ویژه در رابطه با پروژه های انتقال آب قبل از هر اقدامی باید امکان سنجی و ارزیابی زیست محیطی انجام گیرد تا شاهد پیامدهای مخرب زیست محیطی این پروژه ها نباشیم.

عضو شورای عالی آب با بیان اینکه آب حق همه است و باید به شیوه درستی مدیریت شود، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست با اجرای پروژه هایی که ارزیابی زیست محیطی ندارد، موافقت نمی کند.

ابتکار در ادامه با تاکید بر اصلاح الگوی کشت در کشور، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری با توجه به ظرفیتهای موجود می تواند در این حوزه پیشگام باشد.

وی ضرورت تحول در الگوهای کشت بخش کشاورزی را متذکر شد و گفت: باید میزان مصرف و برداشت آب کاهش یابد و شیوه های آبیاری که باعث برهم خوردن چرخه محیط زیست می شود، اصلاح گردد.

ابتکار با بیان اینکه توسعه پایدار و اشتغال باید مبتنی بر حفظ محیط زیست باشد، خاطرنشان کرد: محیط زیست به همه ارکان زندگی و بخشهای جامعه مرتبط است و باید در همه برنامه های به این موضوع توجه خاص داشت.

رونمایی از برنامه مدیریت ذخیرگاه زیست کره سبزکوه و تنگ صیاد و همچنین افتتاح چند طرح زیست محیطی از برنامه های سفر یکروزه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به استان چهارمحال وبختیاری است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=11993

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.