• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

مدیریت واحد بر کوهستان‌ها ایجاد شود

  • کد خبر : 11932
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
مدیریت واحد بر کوهستان‌ها ایجاد شود

مدیر عامل انجمن حفظ محیط زیست کوهستان ایران با اعلام اینکه خلا مدیریت واحد بر کوهستان‌ها در سازمان محیط زیست وجود دارد، گفت: این خلا در فضای محیط زیست ایران باید پر شود. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا؛ عبدالله اشتری در جشن تیرگان و بزرگداشت روز ملی دماوند که […]

koohمدیر عامل انجمن حفظ محیط زیست کوهستان ایران با اعلام اینکه خلا مدیریت واحد بر کوهستان‌ها در سازمان محیط زیست وجود دارد، گفت: این خلا در فضای محیط زیست ایران باید پر شود.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا؛ عبدالله اشتری در جشن تیرگان و بزرگداشت روز ملی دماوند که در شهر رینه آمل برگزار می‌شود، با اشاره به اینکه اهمیت کوهستان برای دنیا از سال ۹۲ به بعد شناخته شده است، اظهار کرد: حفاظت از کوهستان جز اسناد بین‌المللی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بیشتر تلاش‌ها برای حفظ کوهستان از سال ۲۰۰۲ به بعد صورت گرفته است، عنوان کرد: در تمامی این بندها ایران و اهمیت کوهستان‌های ایران نیز دیده می‌شود.

اشتری با تاکید بر اینکه جایگاه کوهستان در سلامت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور اهمیت دارد، افزود: باید برای مدیریت کوهستان برنامه‌ریزی و مدیریت جدی صورت گیرد.

این فعال محیط زیست با اشاره به اینکه کوهستان‌ها از نظر تنوع زیستی، جنگلی و مرتعی اهمیت زیادی دارند، بیان داشت: کوهنوردان انتظار دارند نه تنها به کوه دماوند کمک شود بلکه مدیریت واحدی نیز بر کوهستان‌ها اختصاص داده شود.

مدیرعامل انجمن حفظ محیط زیست کوهستان ایران با اشاره به اینکه ۱۲ سال از اعلام ۱۱ دسامبر به عنوان روز جهانی کوهستان می‌گذرد، افزود: این روز اعتبار جهانی به کوهستان‌ها داده است و سازمان محیط زیست نیز باید قدمی در راه اعتلای این کوهستان‌ها بر دارد.

اشتری در این مراسم از سوی فعالان محیط زیست به عنوان چهره برگزیده محیط زیست کشور در سال ۹۴ انتخاب شد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=11932

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.