• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

جنگل‌های ایلام به پای دعواهای قبیله‌ای سوختند

  • کد خبر : 11929
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
جنگل‌های ایلام به پای دعواهای قبیله‌ای سوختند

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اعلام کرد: عامل آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط ایلام دعواهای قومی و قبیله‌ای بوده که مسببان آن شناسایی شده‌اند و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، درباره‌ آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط استان ایلام اظهار کرد: در این حادثه […]

Atashsoozi_Park_melli_harighفرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اعلام کرد: عامل آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط ایلام دعواهای قومی و قبیله‌ای بوده که مسببان آن شناسایی شده‌اند و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، درباره‌ آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط استان ایلام اظهار کرد: در این حادثه برخی از طرفین دعوا اقدام به آتش‌زدن اراضی یکدیگر کرده بودند که توسعه آتش باعث ایجاد حریق در سطح مراتع و جنگل‌های استان شد.

وی افزود: در سه ماهه نخست امسال که روند آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع کشور رو به افزایش بود، عمده دلیل آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع سوزاندن باقی‌مانده مزارع پس از فصل برداشت و برخی سهل‌انگاری‌ها بود که در ماه چهارم با انجام اقدامات پیشگیرانه تا حدود زیادی کنترل شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری افزود: یکی از اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از توسعه آتش‌سوزی در سطح جنگل‌ها و مراتع امضای تفاهم‌نامه‌های مشترک با جوامع محلی و دستگاه‌های ذیربط از جمله ارگان‌های نظامی برای استفاده از بالگرد بود که آمار حریق و اطفاء آن در چهار ماهه نخست امسال نشان می‌دهد سطح حریق در جنگل‌ها و مراتع کشور کمتر از همین بازه زمانی در سال گذشته بوده است.

سبزعلی گفت: عاملان آتش‌سوزی شناسایی و دستگیر شدند و پرونده آنها در حال تشکیل و معرفی به محاکم قضایی است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=11929

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.