• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

برنامه های توسعه در کشور باید با اولویت های زیست محیطی همراه شود

  • کد خبر : 11920
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
برنامه های توسعه در کشور باید با اولویت های زیست محیطی همراه شود

قائم مقام انجمن تمدن سبز با بیان اینکه توسعه هیچ گاه نباید به قیمت از بین رفتن امنیت زیستی و منابع طبیعی باشد گفت: با توجه به شرایط دشوار زیست محیطی کشور ، در هر برنامه توسعه باید حفظ منابع زیستی کشور در اولویت قرار گیرد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل […]

ahzaab_mosharekat_mardom_saman_gheyrdolati_tashakolقائم مقام انجمن تمدن سبز با بیان اینکه توسعه هیچ گاه نباید به قیمت از بین رفتن امنیت زیستی و منابع طبیعی باشد گفت: با توجه به شرایط دشوار زیست محیطی کشور ، در هر برنامه توسعه باید حفظ منابع زیستی کشور در اولویت قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ مزدک میررمضانی با اشاره به وضعیت نا مناسب محیط زیست کشور افزود: این مساله باید مورد توجه باشد که توسعه به هر قیمتی حاصل نشود.

وی گفت: در زمینه فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست کارهای زیادی صورت گرفته است که تهیه فیلم های مستند و آموزشی برخی از آنها است اما با توجه به شرایط کنونی محیط زیست، این میزان فعالیت کافی نیست.

میررمضانی تاکید کرد: فقدان آگاهی در میان مردم و برخی از مسوولان موجب شده است تا هنوز خطر از بین رفتن محیط زیست آنطور که باید در جامعه جا نیفتد که این مساله نیازمند آموزش و فرهنگ سازی بیشتر است.به عنوان مثال امروز کشور با مشکل کم آبی مواجه است اما بسیاری از مردم آنرا جدی نگرفته اند به طوری که وقتی از آنها خواسته می شود در مصرف آب صرفه جویی کنند ، می گویند ‘پولش را می دهیم’. این در حالی است که اگر منابع آبی به پایان برسد حتی یک قطره آب را هم نمی توان با میلیون ها دلار پول تامین کرد ، این موضوع هنوز در کشور ما جا نیفتاده است در حالی که بسیاری از کشورهای پیشرفته به این باور رسیده اند.

وی به برگزاری پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سبز اشاره کرد و گفت: این جشنواره در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود که قطعا در توسعه فرهنگ زیست محیطی تاثیر بسزای خواهد داشت.

عضو منتخب سازمان های مردم نهاد گفت: برخی محیط زیست را مانع توسعه می دانند در حالی که این طرز تفکر صحیح نیست زیرا هیچگاه محیط زیست مانعی برای توسعه نبوده است زیرا دوستداران محیط زیست توسعه را در کنار حفظ منابع طبیعی می خواهند.و زمانی که اهمیت این موضوع برای مردم و برخی مسوولان روشن شد قطعا آنهایی که محیط زیست را ‘محیط ایست’ می نامند به این باور خواهند رسید.

وی ادامه داد: آنهایی که محیط زیست را معطل کننده توسعه می دانند به این نکته توجه ندارند که آن توسعه ای که بدون توجه به اصول محیط زیست اتفاق بیفتد دراصل توسعه نیست بلکه یکنوع عقب گرد است. به این معنا که اگر در منطقه ای کارخانه ای احداث شود شاید در نگاه اول به اشتغالزا بودن آن توجه شود در حالی که اگر در ساخت آن اصول زیست محیطی رعایت نشود قطعا به مرور موجب تخریب محیط زیست و حتی تهدیدی برای سلامت کارکنان آن خواهد شد.این در حالی است که هم سلامت افراد به خطر افتاده و هم محیط زیست از بین رفته است.

به گفته وی ازفعالیت های سازمان های مردم نهاد می توان برای بهبود وضعیت محیط زیست، تشویق گروهها و مردم به رعایت حقوق طبیعت و انسان که در گروه هم هستند، استفاده کرد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=11920

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.