• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
1

دماوند با ساخت‌وساز غیرمجاز روبرو است

  • کد خبر : 11906
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۶:۳۵
دماوند با ساخت‌وساز غیرمجاز روبرو است

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از عواملی که امروزه دماوند را با دغدغه‌ای جدی روبه‌رو کرده، ساخت‌وسازهای بی‌رویه و غیرمجاز در آن است. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا،‌ اسماعیل کهرم در نشست هم‌اندیشی یازدهمین دوره جشن تیرگان و روز ملی دماوند که در شهر رینه آمل برگزار […]

damavand_dasht_larمشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از عواملی که امروزه دماوند را با دغدغه‌ای جدی روبه‌رو کرده، ساخت‌وسازهای بی‌رویه و غیرمجاز در آن است.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا،‌ اسماعیل کهرم در نشست هم‌اندیشی یازدهمین دوره جشن تیرگان و روز ملی دماوند که در شهر رینه آمل برگزار شد، اظهار کرد: نباید با طبیعت به گونه‌ای برخورد کنیم تا بلایی همانند از بین رفتن تالاب انزلی و دریاچه ارومیه به سر آن بیاید.

وی گفت: چرای بی رویه و ساخت و ساز غیرمجاز، ثبت جهانی دماوند را با چالش مواجه می کند. قله دماوند که اکنون در ردیف ثبت میراث جهانی قرار گرفته یکی از زیباترین قله‌های مخروطی جهان است و انجمن دوستداران دماوند کوه سالها در تلاش است تا این قله زیبا را از گزند حوادث دور نگه دارد.

وی افزود: باید با محیط‌زیست و طبیعت با مهربانی برخورد کنیم و در حفظ و نگهداری آنها با تمام توان بکوشیم، زیرا این دوستی به سود هر دو طرف است.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اعلام اینکه عوامل تخریب دماوند بیشتر از موارد حفظ و نگهداری آن است، یادآور شد: یکی از عواملی که امروزه دماوند را با دغدغه‌ای جدی روبه‌رو کرده، ساخت‌وسازهای بی‌رویه و غیرمجاز در آن است.

کهرم تصریح کرد: معمولا علاوه بر بخش خصوصی در بخش‌های عمومی نیز ساخت‌وسازهایی در ارتفاعات بالا مشاهده می‌شود که ناشی از قدرنشناسی از این موهبت الهی است.

وی برگزاری همایش‌ها و نشست‌های عمومی و تخصصی در زمینه حفاظت از محیط‌زیست دماوند و نگهداری آن را امری ضروری دانست و گفت: باید هرگونه بداخلاقی با محیط‌زیست که در آن از بین بردن موهبت‌های الهی را منجر می‌شود به شدت برخورد کنیم.

کهرم در این میزگرد زیست محیطی بیان داشت: ما باید خودمان حرمت دماوند را از نظر طبیعی و فرهنگی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در ارتفاعات بالای دو هزار متر اگر شهرک و یا چرای بی رویه دام داشته باشیم، نباید به دنبال ثبت جهانی دماوند باشیم.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه ما خودمان باید ارزش دماوند کوه را حفظ کنیم، تصریح کرد:اگر حرمت ها حفظ شود و شاهد هیچ گونه تهدیدی به کوه دماوند باشیم آن وقت است که مسئولان جهانی قانع می شوند دماوند ثبت جهانی گردد.

کهرم به جشن تیرگان اشاره کرد و افزود: جشن تیرگان بزرگترین اجتماع فرهنگی و طبیعی است که برای حمایت از دماوند است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=11906

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.