• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

عملیاتی شدن سامانه اطفای حریق هوایی توسط سپاه / ایران تنها کشور دارنده این سامانه در منطقه

  • کد خبر : 11716
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
عملیاتی شدن سامانه اطفای حریق هوایی توسط سپاه / ایران تنها کشور دارنده این سامانه در منطقه

فرمانده عملیات هوایی نیروی هوا فضای سپاه از عملیاتی شدن سیستم اطفای حریق کاملا بومی بر روی هواپیمای ایلوشین ۷۶ در مهار آتش سوزی جنگلهای سیروان در استان ایلام خبر داد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار شمس الدین فرزادی پور فرمانده عملیات هوایی […]

sepahفرمانده عملیات هوایی نیروی هوا فضای سپاه از عملیاتی شدن سیستم اطفای حریق کاملا بومی بر روی هواپیمای ایلوشین ۷۶ در مهار آتش سوزی جنگلهای سیروان در استان ایلام خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار شمس الدین فرزادی پور فرمانده عملیات هوایی نیروی هوا فضای سپاه با اعلام این خبر افزود: این سیستم اخیرا در آتش سوزی جنگل‌های استان ایلام در نخستین عملیات واقعی اطفای حریق با موفقیت بکار گرفته شد.

وی با بیان اینکه این سیستم اطفای حریق در روسیه برروی هواپیماهای ایلوشین ۷۶ نصب شده است، اظهار داشت : در شرایطی که تحریم مانع از تجهیز ناوگان هوایی اطفای حریق کشور به این سیستم شده بود، متخصصان نیروی هوافضای سپاه طراحی و ساخت این سیستم اطفای حریق را با اتکا به توان و تجهیزات داخلی به سرانجام رساندند.

سردار فرزادی پور بیان داشت: این سیستم اطفای حریق ۴۰ تن آب را در مدت ۱۰ تا ۲۰ ثانیه در محل تعیین شده تخلیه می کند؛ پیچیدگی کار علاوه بر تخصص بالای مورد نیاز برای طراحی و نصب آن روی هواپیما در بخش چگونگی کنترل هواپیما در هنگام تخلیه این میزان آب در شرایط تغییر ناگهانی وزنی نیز می باشد.

وی افزود: فرآیند طراحی، تولید و ناوبری این سیستم به‌طور کامل توسط نیروهای متخصص داخلی وبه طور کاملا بومی به‌دست جوانان این مرز و بوم اسلامی در حوزه هوایی هوافضای سپاه عملیاتی شده است.

فرمانده عملیات هوایی نیروی هوا فضای سپاه با بیان اینکه هم اکنون دو تا سه فروند از این نوع هواپیما، نیمی از حوادث آتش‌سوزی در دنیا را پوشش می دهند، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کشور و عرصه گسترده منابع طبیعی دو فروند از این هواپیما برای پوشش حوادث احتمالی در کشور کافی است ،اما این ظرفیت وجود دارد که این تعداد هواپیماها تا چهار فروند افزایش یابد.

فرمانده عملیات هوایی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران، مردم یاری در حوادث غیرمترقبه را یکی از ماموریت‌های سپاه عنوان کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون این هواپیما در خدمت دولت، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، و محیط زیست قرار دارد و نیروی هوا فضای سپاه نیز آماده انجام ماموریت‌های محوله در این زمینه است.

وی با بیان اینکه نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مجرب‌ترین نیروها در زمینه اطفای حریق برخوردار است، تصریح کرد: اغلب کشورها در چنین حوادثی از دیگر کشورها کمک می گیرند اما با بکارگیری این سیستم اطفای حریق، جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون تنها کشور دارنده سیستم اطفای حریق از طریق هواپیما در منطقه است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=11716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.