• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

۹۰ درصد روستاییان زیر پوشش شبکه های تعاون روستایی هستند

  • کد خبر : 11493
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
۹۰ درصد روستاییان زیر پوشش شبکه های تعاون روستایی هستند

عضو هیات مدیره سازمان تعاون روستایی کشور گفت: شبکه های تعاون روستایی به چهار میلیون نفر خدمات ارایه می دهد و ۹۰ درصد روستاییان تحت پوشش تعاونی های روستایی قرار دارند. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ محمدرضا محمدزاده، روز دوشنبه در آیین بازدید از تعاونی های شهرستان عجب شیر […]

taavon_roostaei_2عضو هیات مدیره سازمان تعاون روستایی کشور گفت: شبکه های تعاون روستایی به چهار میلیون نفر خدمات ارایه می دهد و ۹۰ درصد روستاییان تحت پوشش تعاونی های روستایی قرار دارند.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ محمدرضا محمدزاده، روز دوشنبه در آیین بازدید از تعاونی های شهرستان عجب شیر افزود: هم اکنون ۲۵ هزار نفر در شبکه های تعاون روستایی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه تعاونی روستایی با خرید تضمینی محصولات کشاورزی مانع از ضرر و زیان به کشاورزان می شود، اظهار کرد: در صورتی که قیمت خرید محصولات کشاورزی در بازار کمتر از قیمت خرید تضمینی باشد، براساس ابلاغ معاونت راهبردی ریاست جمهوری، سازمان تعاون روستایی اقدام به خرید تضمینی محصول می کند.

محمد زاده، با بیان اینکه هم اکنون سازمان مرکزی تعاونی روستایی محصولاتی مانند سیب زمینی و پیاز را به صورت تضمینی خرید می کند، ادامه داد: با توجه به اینکه سایر محصولات در بازار به قیمت بالاتری عرضه می شود، آن ها خرید تضمینی نمی شود.

عضو هیات مدیره سازمان تعاون روستایی کشور از ایجاد مرکز تعاونی عرضه محصولات کشاورزی و دامی در شهرستان عجب شیر خبر داد و گفت: این شرکت تعاونی برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، دام و طیور در زمینی به مساحت بیش از سه هزار مترمربع و به منظور حمایت از تولیدکنندگان و کشاورزان، تنظیم بازار، حذف واسطه های غیرضروری و رفاه حال مصرف کنندگان ایجاد و در این زمینه فعالیت خواهد کرد.

محمدزاده، با اشاره به اینکه در این مرکز بیش از ده ها طرح اجرا می شود، افزود: ایجاد سورتینگ سیب زمینی و پیاز، مرکز خرید اقلام مورد نیاز دام و طیور و مرکز جمع آوری شیر در این شهرستان ضروری است.

مدیرکل تعاون روستایی آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: هر سال بخشی از اراضی کشاورزی منطقه عجب شیر به کشت سیب زمینی و پیاز اختصاص می یابد که در سال جاری در دو هزار و ۵۰ هکتار سیب زمینی کشت شده و به دلیل افت قیمت این محصول، کشاورزان دچار ضرر و زیان شده اند.

عبدالله محمدفام، افزود: به منظور حمایت از تولید این محصول روزانه ۳۵ تن سیب زمینی بالای قیمت تضمینی خریداری و به شهرستان ها و استان های همجوار فروخته می شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون هر کیلوگرم سیب زمینی در عجب شیر به قیمت بیش از سه هزار و ۶۰۰ ریال به صورت تضمینی خرید می شود و به طور میانگین قیمت این محصول به پنج هزار و ۵۰۰ ریال نیز رسیده است.

مدیرکل تعاون روستایی آذربایجان شرقی ادامه داد: ۱۱۰ مرکز خرید گندم در آذربایجان شرقی نیز برای تحویل و خرید محصول مازاد گندم کاران در نزدیک ترین نقاط به مزارع آماده شده است.

محمدفام، یادآوری کرد: در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به مبلغ ۱۰ هزار و ۵۰۰ ریال خریداری می شود.

فرماندار عجب شیر نیز در این آیین گفت: انبار سرد پنج هزار تنی این شهرستان واقع در روستای خضرلو زمینه مناسبی برای نگهداری و عرضه محصولات کشاورزی بوده که با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت تعاونی ها فعال تر می شود.

ابراهیم طاهری، خواستار حذف واسطه ها و دلالان از چرخه کشاورزی شد و افزود: سازمان جهاد کشاورزی باید با برنامه ریزی مناسب و اصولی، مدیریت مطلوب کشاورزی، تامین نهاده و منابع مورد نیاز کشاورزان و رسیدگی به مشکلات آنان، واسطه ها را حذف کند تا سود سرشار بدون زحمت به جیب دلالان نرود و این کار مقرون به صرفه شود.

وی اظهار کرد: شرکت تعاونی روستایی اتحاد عجب شیر هم اکنون به اعضا و ساکنان ۱۳روستای این منطقه خدمات ارایه می کند که با توجه به تمایل و تقاضای کشاورزان و دامداران، راه اندازی مرکز عرضه محصولات کشاورزی و نهاده های دامی در این منطقه جزو برنامه های کاری شرکت های تعاونی روستایی است.

هم اکنون از حدود ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی عجبشیر، پنج هزار هکتار به اراضی باغی اختصاص دارد.

شهرستان عجب شیر با حدود ۸۵ هزار نفر جمعیت درفاصله ۹۸ کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=11493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.