• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

افزایش راندمان آبیاری، راهکاری برای مقابله با کمبود آب

  • کد خبر : 11396
  • ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
افزایش راندمان آبیاری، راهکاری برای مقابله با کمبود آب

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در سال های آینده مشکلات کم آبی بیشتر می شود. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا؛ غلامرضا نوری، در خصوص مشکلات کم آبی کشور، اظهار کرد: موضوع کم آبی بحران جدی منطقه است و کمربند خشکی دقیقأ از کشور ما عبور می کند و تا […]

abyariعضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در سال های آینده مشکلات کم آبی بیشتر می شود.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا؛ غلامرضا نوری، در خصوص مشکلات کم آبی کشور، اظهار کرد: موضوع کم آبی بحران جدی منطقه است و کمربند خشکی دقیقأ از کشور ما عبور می کند و تا ۲۰ سال آینده هم مشکلات کم آبی پابرجا خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد آب مصرفی کشور در حوزه کشاورزی صرف می شود، اعلام کرد: علی رغم مشکلات کم آبی، بازهم مقدار زیادی آب در مزارع کشاورزی هدر می رود، باید سعی کنیم در حوزه بهبود راندمان برنامه ریزی کنیم.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه راندمان آبیاری در بخش کشاورزی ۳۵ درصد است، گفت: می توان با صرفه‌جویی در مصرف آب و با استفاده از سیستم های نوین آبیاری، راندمان آبیاری را ۱.۵ برابر افزایش دهیم.

نماینده بستان آباد اظهار کرد: در سراسر استان از روش های نوین برای آبیاری مزارع کشاورزی استفاده می شود که شهرستان بستان آباد در این حوزه پیشرو است.

وی با بیان اینکه استفاده از سیستم های نوین آبیاری یکی از مصوبات مهم ستاد احیای دریاچه ارومیه است، عنوان کرد: در شهرستان‌های حوزه دریاچه ارومیه این طرح اجرا می شود و نقش ویژه ای در حفظ منابع آبی آن منطقه دارد لذا می توانیم با اصلاح الگوی کشت کشاورزی را توسعه بدهیم.

نوری در خصوص مشکلات کشاورزان، گفت: نبود بازار فروش برای محصولات کشاورزی اصلی ترین دغدغه کشاورزان است، متأسفانه در این بازار آشفته کشاورزان نمی توانند سود خوبی از فروش محصولاتشان کسب کنند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=11396

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.