• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
1

شکارچی‌ها در کلاردشت یک خرس قهوه‌ای را تکه‌تکه کردند

  • کد خبر : 11365
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱
شکارچی‌ها در کلاردشت یک خرس قهوه‌ای را تکه‌تکه کردند

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، دو شکارچی غیرمجاز در کلاردشت مازندران در حالی‌که بدن یک خرس قهوه‎ای نایاب را تکه‌تکه کرده بودند دستگیر شدند. خبرگزاری فارس گزارش داد، این رویداد صبح روز گذشته (پنج‌شنبه ۱۸ تیرماه) در ارتفاعات چهار هزار متری کلاردشت رخ داد. این شکارچی‌ها به‌هنگام دستگیری توسط محیط‌بانان اداره محیط […]

shekarchi_dastgiri_takhalofبه گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، دو شکارچی غیرمجاز در کلاردشت مازندران در حالی‌که بدن یک خرس قهوه‎ای نایاب را تکه‌تکه کرده بودند دستگیر شدند.

خبرگزاری فارس گزارش داد، این رویداد صبح روز گذشته (پنج‌شنبه ۱۸ تیرماه) در ارتفاعات چهار هزار متری کلاردشت رخ داد.

این شکارچی‌ها به‌هنگام دستگیری توسط محیط‌بانان اداره محیط زیست، مقداری از گوشت فیله خرس قهوه‌ای را به همراه داشتند که به دلیل سنگینی وزن لاشه حیوان، مجبور شده بودند آن را تکه‌تکه کرده و قسمت‌هایی از آن را با خود به پایین ارتفاعات منتقل کنند.

شهرام بیگلر، رئیس اداره محیط زیست کلاردشت گفته است این افراد بعد از انجام بازجویی‌های اولیه به مراجع قانونی تحویل داده شدند.

کلاردشت با بیش از ۹۰ هزار هکتار وسعت، گستره‌ای برای زندگی پرندگان و حیواناتی چون بزکوهی، کل، گوزن و خرس است که شکار این گونه‌های نایاب به‌ویژه شکار خرس قهوه‌ای به دلیل ارزش پوست این حیوان، در این منطقه رایج است. این در حالی است که گونه خرس قهوه‌ای در مازندران در حال انقراض است.

سه روز پیش نیز خبرگزاری مهر گزارش داد که یگان حفاظت محیط زیست استان تهران لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه گدوک در مجاورت محور قائم شهر – تهران را پیدا کرده است.

تقریباً هر ماه چند خبر از کشتار حیوانات منتشر می‌شود. اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز شماری از اهالی منطقه‌ای در شمال غرب ایران با حمله به یک خرس قهوه‌ای این حیوان را با ضربات پیاپی چوب و سنگ از پای درآوردند و از همه اقدامات خود نیز فیلمبرداری کردند.

تخریب زیستگاه خرس قهوه‌ای در ایران موجب شده است تا اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در گزارش سالیانه خود از وضعیت حیات وحش جهان، نام این جانور را از سال ۲۰۰۴، در فهرست گونه‌های «در معرض تهدید» قرار دهد.

در جدیدترین گزارش این اتحادیه حدود ۷۶ گونه از رده‌های جانوری ایران در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت  قرار دارد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=11365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.