• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

گزارش/ ورشکستگی نتیجه نداشتن تخصص در تولید قارچ

  • کد خبر : 11320
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۵:۵۶
گزارش/ ورشکستگی نتیجه نداشتن تخصص در تولید قارچ

یکی از علل افت قیمت‌ها در بازار نداشتن بازار عرضه برای تولید کنندگان غیر مجاز و خانگی است که سبب عرصه ورود دلالان شده است. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، برخی اوقات به دنبال کسب سود بیشتر با سرمایه اندک به سراغ مشاغلی می‌رویم که دانش […]

gharchیکی از علل افت قیمت‌ها در بازار نداشتن بازار عرضه برای تولید کنندگان غیر مجاز و خانگی است که سبب عرصه ورود دلالان شده است.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، برخی اوقات به دنبال کسب سود بیشتر با سرمایه اندک به سراغ مشاغلی می‌رویم که دانش لازم در آن را نداریم.

حال یکی از این کسب‌وکارها که این روزها تحت تاثیر تبلیغات داغ بین بسیاری از مردم شایع شده پرورش قارچ است که برخلاف تصور عموم مردم که تولید قارچ نیاز به تخصص ندارد و حتی با گذراندن دوره‌های تئوری کوتاه مدت می‌توانند دانش لازم در این زمینه را بدست بیاورند اشتباه بزرگ است.

در حالی که افراد فاقد تخصص در صورت راه اندازی سالن‌ها‌ی تولید قارچ به دلیل عدم آشنایی با تکنولوژی و شبکه بازار بروز مشکلاتی در تولید اعم از نوسانات شدید قیمت، متضرر شدن تولید کنندگان واقعی و از بین رفتن منابع ملی به همراه خواهد داشت. قابل ذکر است وزارت جهاد کشاورزی و انجمن تولیدکنندگان قارچ برای کنترل قیمت‌ها و سروسامان دادن به وضعیت تولید باید هماهنگی لازم را ایفا کنند.

محمد حسن افشار رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان قارچ خوراکی ایران در خصوص سرانه تولید قارچ در ایران اظهار داشت: سرانه تولید قارچ در ایران بین یک الی ۱.۲ دهم کیلو گرم در سال است.

وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت صدور پروانه‌ها را به نظام مهندسی واگذار کرده است، حال وزارت جهاد کشاورزی باید تنظیم کننده میزان عرضه و تقاضا باشد و از سویی با بررسی نیاز کشور و امکان صادرات متناسب با آن مجوز صادر کند و اجازه تولید دهد، اما متاسفانه در حال حاضر این کار از دست خارج است.

وی افزود: عدم آشنایی افراد به دانش فنی و عرضه تولیدات خود مشکلاتی را در بازار ایجاد خواهد کرد، در حالی که برخی سازمان‌ها با پرداخت وام خود اشتغالی به افراد در زمینه تولید قارچ امکان اشتغال را فراهم کند.

افشار در ادامه بیان کرد: یکی از علل افت قیمت در بازار و نداشتن بازار عرضه برای تولیدکنندگان غیر مجاز و خانگی عرصه‌ی ورود دلالان است که تولیدکنندگان مجاز را مجبور به ارائه قیمت متناسب با بازار می‌کند.

وی در ادامه عنوان کرد: گاهی افزایش قیمت به علت حضور برخی تازه‌کاران است که این افراد در مقاطعی از تولید سبب افزایش عرضه می‌شوند بنابراین چرخه افت و خیز نوسانات شدید قیمت‌ها در بازار هیچ کارآفرینی نمی‌تواند برنامه‌ی منسجمی برای تولید داشته باشد و به ناچار با ادامه این روال موجب از بین رفتن منابع مالی می‌شود.

رئیس هیئت مدیره تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید با افرادی که به طرق مختلف، با ایجاد اشتغال پول به جامعه تزریق می‌کنند برخورد کنند تا تولیدکنندگان واقعی متضرر نشوند.

بر همین اساس، جذب افراد کم تخصص در زمینه تولید قارچ و نوسانات قیمت در بازار ضررهای فراوانی را به اقتصاد کشور وارد می‌کند که برای رفع برون رفت از این مشکل وزارت جهاد کشاورزی باید کنترل لازم را داشته باشد و با واحدهای غیر مجوز برخورد کند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=11320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.