• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

۷۵ روستا در طرح کشاورزی پایدار حوضه دریاچه ارومیه مشارکت می کنند

  • کد خبر : 10992
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
۷۵ روستا در طرح کشاورزی پایدار حوضه دریاچه ارومیه مشارکت می کنند

مدیر طرح ملی حفاظت از تالابهای ایران گفت: روستاهای مشارکت کننده در طرح کشاورزی پایدار به ۷۵ روستا در حوضه دریاچه ارومیه افزایش می یابد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ محسن سلیمانی روز دوشنبه در نشست با مسوولان سازمان جهاد کشاورزی و ادارات کل محیط زیست آذربایجان غربی و شرقی در ارومیه […]

daryache_urmia_kooh_talab_naghshe_mapمدیر طرح ملی حفاظت از تالابهای ایران گفت: روستاهای مشارکت کننده در طرح کشاورزی پایدار به ۷۵ روستا در حوضه دریاچه ارومیه افزایش می یابد.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ محسن سلیمانی روز دوشنبه در نشست با مسوولان سازمان جهاد کشاورزی و ادارات کل محیط زیست آذربایجان غربی و شرقی در ارومیه این هدف را از برنامه های اولویت دار در سال ۲۰۱۵ ذکر کرد.
وی افزود: هم اکنون ۴۱ روستا در آذربایجان غربی و شرقی در اجرای طرح کشاورزی پایدار با راهبرد IPCM مشارکت دارند.
وی اظهار کرد: تعداد سایتها یا همان روستاهای مشارکت کننده در طرح کشاورزی پایدار با راهبرد IPCM با ایجاد ۲۲ سایت جدید و ۱۲ روستای اقماری به ۷۵ روستا افزایش می یابد.
مدیر طرح ملی حفاظت از تالابهای ایران بیان کرد: سایتهای جدید در آذربایجان شرقی و در شهرهای بناب، عجب شیر، اسکو و آذرشهر واقع شده اند.
سلیمانی اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح یک بسیج اجتماعی تشکیل می شود و هدف کلی در سال ۲۰۱۵ موضوع الگو سازی در زمینه مشارکت جوامع محلی در فرایند احیای دریاچه با استفاده و استقرار کشاورزی پایدار با اندکی بازنگری در راهبردها است.
وی اظهار کرد: برای احیای دریاچه ارومیه نیازمند تلاش همگانی هستیم و تنها طرح کشاورزی پایدار جوابگو نخواهد بود.
مدیر ملی طرح حفاظت از تالابهای ایران ادامه داد: هم افزایی بین ذینفعان موضوعی مهم است که در اجرای این طرح پیگیری می شود و در این زمینه بخش دولتی ، بخش خصوصی و تشکلهای غیر دولتی ، جوامع محلی و سازمانهای بین المللی با هم همکاری مستمری دارند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=10992

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.